Pienter logo
Drents Museum

Op reis met Vincent

De uitdaging

Vincent van Gogh ging op reis, en dat door Drenthe! Een inspirerende tentoonstelling vol (niet eerder vertoonde) werken die Van Gogh maakte tijdens zijn verblijf in Drenthe. Ook kan je de werken bewonderen van tijdgenoten en inspiratiebronnen die belangrijk voor Van Gogh zijn tijdens zijn verblijf in Drenthe. Een uniek beeld van het Drenthe van eind 1800, dat iedereen zou moeten zien! Maar dan moet iedereen er wel vanaf weten. Een goed doordachte campagne met advertenties is daarvoor de oplossing.

Samenwerken

Staat er een tentoonstelling op de planning? Dan klopt het Drents Museum bij ons aan. Al jaren hebben we een fijne samenwerking. Daarom staken wij enthousiast de handen uit de mouwen om van ‘Op reis met Vincent: Van Gogh in Drenthe’ minstens zo’n groot succes te maken als de tentoonstelling Viva la Frida, waar wij ook de online advertenties voor verzorgden.

Aan de slag

We starten met een complete briefing vanuit het Drents Museum: wat is de inhoud van de tentoonstelling, wie is de doelgroep, wanneer moet geadverteerd worden en welk materiaal past daarbij? Wij denken ondertussen op alle vlakken mee en geven onze gepaste adviezen. We zetten de informatie om in een gestructureerd en pienter plan, om vervolgens mee aan de slag te gaan. Met diverse advertentiesets gericht op verschillende doelgroepen zorgen we ervoor dat iedereen te weten komt dat Van Gogh weer terug is in Drenthe (zijn kunstwerken dan ;)). Gedurende de campagne houden we nauw contact met elkaar, zodat alles soepel verloopt en we kunnen schakelen waar nodig.

Voor jong en oud

Is een museumbezoek alleen geschikt voor oudere generaties? Absoluut niet! Daarom draaien we ook voor het eerst advertenties voor het Drents Museum op TikTok, om zo ook de jongere doelgroep enthousiast te maken voor de tentoonstelling. Vrijwel iedereen kent Vincent van Gogh, dus deze tentoonstelling leent zich goed om ook jongeren te bereiken! Daarnaast draaien we ook de gebruikelijke advertenties op Facebook, Instagram en Google.

Nu al een succes

De campagnes zijn nog niet afgelopen, maar we kunnen nu al zeggen dat het een succes is! De resultaten liegen er niet om: er is veel belangstelling om samen met Vincent door Drenthe te dwalen. De online ticketverkoop neemt sterk toe en het museum wordt druk bezocht. Ook de Google Reviews laten zien dat deze tentoonstelling geliefd is. Met nog een ruim budget beschikbaar voor de advertenties op Facebook en Instagram, zitten we qua resultaten al bijna op onze voorspelling voor de gehele looptijd van de campagnes.

De tentoonstelling is nog te zien tot en met 7 januari 2024, dus we gaan nog even op dezelfde koers verder!

Werkzaamheden

Online adverteren
Social media marketing
Strategie

Meer weten over deze case?

Bel Eline 0592 20 10 33 of mail eline@pienter.nl

Meer cases zien?