Pienter logo
Vind de juiste kandidaten

Recruitment Marketing

De vacaturemarkt is constant aan het veranderen. In veel gevallen kan de kandidaat zijn/haar nieuwe werkgever kiezen. Daarom is het belangrijk dat jij als bedrijf uniek bent en opvalt.

Wat doen wij?

Stop met ‘gissen en missen’ recruitment. We gaan met een doordacht plan aan de slag. Goed beginnen met het verzamelen van inzichten. Terugdenken, dwarsdenken, doordenken en daarna gewoon doorpakken. We reflecteren, leren en blijven doorgaan tot we zijn waar we naartoe willen.

Strategiebepaling

Voordat wij van start gaan is het belangrijk om duidelijk te krijgen wie jullie ideale kandidaat is. Want alleen met een duidelijk profiel kunnen wij de juiste strategie bepalen.

Wij werken volgens een bewezen methode, bestaande uit:

  • Een werkenbij-website
  • Vacaturevideo
  • Vacature quiz
  • Online advertenties

Wij kunnen bovenstaande volledig uit handen nemen, of jullie (deels) ondersteunen. Is er al een professionele werken-bij website? Dan is het waarschijnlijk niet nodig om deze te vernieuwen.

Op deze manier bepalen wij samen de strategie die past bij de organisatie. Zodra de juiste strategie is bepaald, kunnen wij gaan beginnen met de uitvoering.

Werkenbij-website

In de huidige vacaturemarkt is een werkenbij-website een echte must voor bedrijven. Je normale website is bedoeld om klanten over te halen, maar geeft vaak niet de informatie die een kandidaat zoekt.

Een kandidaat is eerst geïnteresseerd in de werksfeer, de collega’s, de extra voordelen en bepaalt dan of dit een leuke werkplek is. Daarna gaan kandidaten pas de vacature goed doornemen.

Vacatureteksten (her)schrijven

Het schrijven van een effectieve vacaturetekst is een kunst op zich. Het is namelijk niet alleen een opsomming van taken en eisen, maar ook een eerste kennismaking met potentiële kandidaten.

Een aantrekkelijke en duidelijke vacaturetekst trekt de juiste kandidaten aan en zorgt ervoor dat minder geschikte kandidaten afhaken.

Vacature quiz

Een vacature quiz stelt vragen aan de gebruiker over de organisatie en/of functie. Zo komen de gebruiker en jij erachter of hij/zij geschikt is voor een functie. Onze quiz wordt volledig opgemaakt naar jouw huisstijl en ingezet in onze online strategie. Het is een unieke, laagdrempelige en interactieve manier om potentiële kandidaten kennis te laten maken met jouw organisatie. Bovendien levert het zeer kwalitatieve leads op, aangezien de antwoorden van de quiz inzichtelijk zijn.

Online advertenties

Met online advertenties spreken wij werkzoekenden aan, maar ook de mensen aan die je niet kan bereiken op vacaturebanken. Vaak zijn dit ervaren professionals die gewaardeerd worden in hun huidige rollen. Deze ‘passieve’ kandidaten zijn een goudmijn.

Ze zijn niet echt ontevreden bij hun huidige baan, maar de juiste vacatureadvertenties kunnen hen laten zien wat er nog meer mogelijk is. En vaak zijn het juist deze kandidaten die voor verrassende en waardevolle aanwinsten binnen een organisatie zorgen.

Onze online advertenties worden uitgeleverd met een behulp van een unieke marketingflow. Door middel van specifieke targeting en remarketing zorgen we ervoor dat de doelgroep meerdere advertenties te zien krijgen (video, quiz, werkenbij website). Zo helpen wij hen stap voor stap richting een sollicitatie.

Door de verschillende online elementen met elkaar te combineren haal je het beste uit elk onderdeel.
Merlin Jaspers
Online marketing consultant

Wij hebben er zin in. Jij ook?

Niet gewoon vacatures plaatsen, maar ze laten landen! Met onze vacaturemarketing, is het alsof je een magneet hebt voor top talent. Ben je klaar voor nieuwe kandidaten?
Contact opnemen
  • Contact opnemen
    Contact opnemen
    Neem contact met ons op

    Vul onderstaand formulier in en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

    Contactformulier

    Om goed voorbereid te zijn, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Bel me terug
    Bel me terug
    Liever op een ander moment?

    Laat je nummer achter en dan bellen wij je terug.

    Bel me terug

    Om goed voorbereid te bellen, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Geen gehoor of even niet beschikbaar? Geen punt! Geef hier je e-mailadres op, zodat we je een begeleidende mail kunnen sturen wanneer we je niet te pakken krijgen.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Ik bel jullie
    Ik bel jullie
    Leuk! Laat wat van je horen.
  • Ik mail jullie
    Ik mail jullie
    Wij horen graag van je.