Voordat wij van start gaan is het belangrijk om duidelijk te krijgen wie jullie ideale kandidaat is. Want alleen met een duidelijk profiel kunnen wij de juiste strategie bepalen.
Wij werken volgens een bewezen methode, bestaande uit:
- Een werkenbij website
- Vacaturevideo
- Vacature quiz
- Online advertenties
Wij kunnen bovenstaande volledig uit handen nemen, of jullie (deels) ondersteunen. Is er al een professionele werken-bij website? Dan is het waarschijnlijk niet nodig om deze te vernieuwen.
Op deze manier bepalen wij samen de strategie die past bij de organisatie. Zodra de juiste strategie is bepaalt, kunnen wij gaan beginnen met de uitvoering.
In de huidige vacaturemarkt is een Werken-Bij website een echte must voor bedrijven. Je normale website is bedoelt om klanten over te halen, maar geeft vaak niet de informatie die een kandidaat zoekt.
Een kandidaat is eerst geïnteresseerd in de werksfeer, de collega’s, de extra voordelen en bepaalt dan of dit een leuke werkplek is. Daarna gaan kandidaten pas de vacature goed doornemen.
Het schrijven van een effectieve vacaturetekst is een kunst op zich. Het is namelijk niet alleen een opsomming van taken en eisen, maar ook een eerste kennismaking met potentiële kandidaten.
Een aantrekkelijke en duidelijke vacaturetekst trekt de juiste kandidaten aan en zorgt ervoor dat minder geschikte kandidaten afhaken.
Waar traditionele vacatureteksten soms tekortschieten in het overbrengen van de daadwerkelijke bedrijfscultuur of de dynamiek van een team, biedt een vacaturevideo de mogelijkheid om deze aspecten tastbaar en beleefbaar te maken.
Door te laten zien hoe een werkdag eruitziet, wie de collega’s zijn en welke sfeer er heerst, kunnen kandidaten een beter beeld vormen van hun mogelijke toekomstige baan.
Een vacature quiz stelt vragen aan de gebruiker over de organisatie en/of functie. Zo komen de gebruiker en jij erachter of hij/zij geschikt is voor een functie. Onze quiz wordt volledig opgemaakt naar jouw huisstijl en ingezet in onze online strategie. Het is een unieke, laagdrempelige en interactieve manier om potentiële kandidaten kennis te laten maken met jouw organisatie. Bovendien levert het zeer kwalitatieve leads op, aangezien de antwoorden van de quiz inzichtelijk zijn.
Met online advertenties spreken wij werkzoekenden aan, maar ook de mensen aan die je niet kan bereiken op vacaturebanken. Vaak zijn dit ervaren professionals die gewaardeerd worden in hun huidige rollen. Deze ‘passieve’ kandidaten zijn een goudmijn.
Ze zijn niet echt ontevreden bij hun huidige baan, maar de juiste vacatureadvertenties kunnen hen laten zien wat er nog meer mogelijk is. En vaak zijn het juist deze kandidaten die voor verrassende en waardevolle aanwinsten binnen een organisatie zorgen.
Onze online advertenties worden uitgeleverd met een behulp van een unieke marketingflow. Door middel van specifieke targeting en remarketing zorgen we ervoor dat de doelgroep meerdere advertenties te zien krijgen (video, quiz, werkenbij website). Zo helpen wij hen stap voor stap richting een sollicitatie.