Pienter logo
Aluparts

Fundamenten om mee te bouwen

De uitdaging

De online wereld blijft veranderen. Beter, sneller en slimmer. Daar moeten je producten, zoals een webshop, ook op aangepast worden. En dat betekent verandering. Met de uitdaging ‘een nieuwe webshop’ kwamen zij bij Pienter. En dat traject zijn we samen aangegaan. 

 

Slim maatwerk

Frequent contact en een fijne samenwerking. Zo omschrijven wij onze band met Aluparts. Samen met de inhouse marketeer van Aluparts sparren over allerlei ideeën. Het beste bij elkaar naar boven halen en dan samen voor de winst gaan. Door bij elkaar langs te komen, frequente rapportages of ‘gewoon’ telefonisch een update te geven. 

Alles begint met een plan

Webshop Aluparts is onderdeel van Wemmenhove BV. Een installatiebedrijf voor zonwering en geveltechniek. Waar zij offline klanten helpen met installatie, bieden zij online dé plek waar je terecht kunt voor allerlei (vervangings)onderdelen. De oude webshop werkte, maar dat kon nog veel beter. Tijd voor een nieuw plan. Alles op de schop en nog beter. Daar zijn we voor gegaan. 

Naast een functionele, goede webshop is vindbaarheid een belangrijk aspect. Tijd om aan de slag te gaan met online adverteren, SEO en voeg daar nog linkbuilding aan toe. Het fundament staat. Tijd om verder uit te bouwen. 

Samen bouwen

Een nieuwe webshop geheel naar wens in te richten. Dat geeft vrijheid en veel mogelijkheden. De onderste steen boven. De doelgroep doorgeakkerd, de markt verkent en dan beginnen met het verzamelen van inzichten. Denk aan zoekwoordenonderzoek, het opzetten van sitestructuur en wireframes. Tot aan het uitdenken van alle tools en functies waar de doelgroep behoefte aan heeft tijdens een bezoek aan de webshop. Op het juiste moment in het aankoopproces de goede dingen aanbieden. 

Met de functionaliteit in kaart, kun je beginnen met het design. Met de wensen van Aluparts  – fris en overzichtelijk – in ons achterhoofd: aan de slag. Kleine aanpassingen betekenen soms grote veranderingen. En hierbij geldt: meten is weten. Door slimme analyses, een stevig dashboard en a/b testen willen we juist dat verschil maken. 

 

Eerst de goede dingen doen en dan de dingen goed doen

Een werkende webshop. Mooi! Nu nog goed gevonden worden door de doelgroep. Met de kennis waar de doelgroep zich precies bevindt, gericht adverteren. Niet alleen kostenbesparend, maar ook doeltreffend werken. Geen genoegen nemen met gemiddeld, maar door optimalisatie elke maand een beetje beter. 

Werkzaamheden

Conversie optimalisatie
E-commerce marketing
Online adverteren
Social media marketing
Strategie
Website
Zoekmachine marketing

Meer weten over deze case?

Bel Angelo 0592 20 10 33 of mail

Angelo van Huut

Meer cases zien?