Pienter logo
Unique by Martine

Een unieke rebranding

Het roer omgooien

Martine van Mooii Wonen is geen onbekende voor ons. Als voorzitster van de Jongeren Commerciële Club Assen komen we elkaar geregeld tegen op netwerkevenementen. Martine heeft daarnaast haar eigen bedrijf waarmee ze particulieren en bedrijven helpt met interieuradvies. Ze liep er al even tegenaan dat haar website niet meer een goede representatie was van wat ze wilde uitstralen. Zo stapte ze uiteindelijk naar ons met de vraag of wij haar kunnen helpen bij de realisatie van een nieuwe website. Daarvoor steken wij graag onze handen uit de mouwen.

Samen aan de slag

We begonnen enkele maanden geleden met een strategische sessie. Want een nieuwe website kunnen we bouwen, maar daarvoor is het wel belangrijk om eerst terug te gaan naar de basis. Wie ben je, wie is je doelgroep en hoe wil je bekendstaan? Dat zijn allemaal punten die we samen met Martine in kaart hebben gebracht.

Case Pienter Unique by Martine website
Case Pienter Unique by Martine versie mobiel
Website Unique by Martine case

Van Mooii Wonen naar Unique by Martine

In de strategische sessie kwam naar voren dat Martine graag de focus wil leggen op het interieurontwerp van bedrijven, van kantoorpanden tot horeca. Het ontwerpen van interieur voor in huis zal daarbij iets meer op de achtergrond treden. Hierdoor deelde de merknaam Mooii Wonen niet meer de juiste boodschap, dus was het tijd om het over een andere boeg te gooien. Een rebranding die volledig aansluit bij de koers die Martine kiest.

Om de rebranding te realiseren hebben we onze partner Gretl betrokken bij dit project. In enkele sessies zijn we uiteindelijk tot een merk te komen dat volledig bij Martine en haar ontwerpen past: Unique by Martine.

Website ontwerp

Om een plan voor de website uit te stippelen, staken we eerst de koppen bij elkaar in een websitesessie. Hierin bepalen we hoe de bezoeker navigeert op de website en welke structuur we op de website moeten aanhouden voor de best mogelijke ervaring. De website bouwen we daardoor vanuit het marketing-first principe: eerst focussen we op doelgroep en inhoud, daarna besteden we aandacht aan vormgeving.

Als interieurontwerper is het natuurlijk belangrijk om je werk te kunnen laten zien op de website, daarom is er gekozen voor een webdesign met veel ruimte voor beeldmateriaal. Om het beeldmateriaal vast te leggen hebben we een beeldplan gemaakt en zijn we samen op pad gegaan om de foto’s te maken. Een bezoekje aan enkele klanten van Martine was daarbij onmisbaar, zodat we enkele werken van haar konden vastleggen. We hebben de klanten geïnterviewd om het verhaal compleet te maken voor op de website. Zo krijg je als bezoeker een goede indruk van Martine en wat voor werk ze levert!

En verder?

De website is live, nu is het belangrijk dat iedereen in de omgeving daar vanaf weet! Daarom zetten we nu in op online adverteren om naamsbekendheid te vergroten en vindbaar te zijn in de regio op relevante termen. Om de website ook organisch goed zichtbaar te houden, blijven we de website optimaliseren, doen we aan linkbuilding en vullen we de website regelmatig aan met relevante content.

Nieuwsgierig geworden naar de website? Bekijk ‘m hier: Unique by Martine

Werkzaamheden

Strategie
Website
Zoekmachine marketing

Meer weten over deze case?

Bel Merlin 0592 20 10 33 of mail merlin@pienter.nl

Meer cases zien?