Pienter logo
Provincie Drenthe

Sprong in het diepe

De uitdaging

De overstap van traditionele marketing naar de juiste combinatie van offline én online. Zo brengen we de Energiebespaarlening onder de aandacht. Een goede strategie begint bij het maken van de juiste keuzes en het omarmen van veranderingen. Dat is exact waar het om draait bij deze case. 

Samen sparren

Een warme ontvangst. Letterlijk en figuurlijk. In deze samenwerking hebben we niet alleen contact met de provincie Drenthe, maar ook met het Nationaal Warmtefonds. De provincie Drenthe biedt een extra rentekorting aan inwoners van Drenthe op de Energiebespaarlening. Een informele samenwerking met korte lijntjes. Kort en krachtig. Even op de fiets naar het Provinciehuis om zaken te bespreken? We nemen het pienterpad! 

Van alles wat

Duurzaamheid is op dit moment een van de meest besproken onderwerpen. We hebben kortlopende online campagnes gedraaid die huiseigenaren in Drenthe informeren over de voordelen van het verduurzamen van je woning. In alle fases van de journey hebben we verschillende contactmomenten opgezet. Van SEA tot Youtube. Alles om het verduurzamen van je woning te stimuleren. Iedereen mag ervan weten! 

Alles draait om vertrouwen

We focussen ons op de awareness. De Energiebespaarlening is nog niet bij alle Drenten bekend. We gaan voor een informerende campagne. In de middelenkeuze bepalen we dat het afvangen van relevante zoekvraag rondom verduurzaming de basis is. Maar dat daarnaast video en display banners het juiste pad zijn. Met inwoners in de hoofdrol. Herkenbaarheid? Check. Daarna draait het om het reflecteren en verbeteren. Optimaliseren is de sleutel tot succes. Het eindresultaat? Dat mag er zijn. We hebben boven verwachting veel advertentievertoningen. En een tevreden klant, dat is waar het uiteindelijk allemaal om draait. 

Werkzaamheden

Online adverteren
Strategie
Zoekmachine marketing

Meer weten over deze case?

Bel Merlin 0592 20 10 33 of mail merlin@pienter.nl

Meer cases zien?