Wat is Enhanced Conversions?
Enhanced Conversions, oftewel verbeterde conversies, is een first-party data technologie die de nauwkeurigheid van je conversie metingen verbetert. Het is een aanvulling op de bestaande Google Ads conversion tracking. Wanneer je dit al goed hebt ingesteld, is het dus niet nodig om nieuwe conversies aan te maken om Enhanced Conversions in te kunnen stellen.
Bij Enhanced Conversions worden er gehashte gegevens van je website naar Google gestuurd. Het gaat om gegevens zoals een e-mailadres, telefoonnummer, postcode, voornaam en achternaam. Dit gebeurt met het zogenaamde SHA-256-algoritme. Hierbij blijft de privacy van de gebruiker gewaarborgd. De gehashte gegevens worden vergeleken met ingelogde Google-accounts, waardoor conversies nauwkeurig kunnen worden toegeschreven aan klikken en vertoningen op je advertenties. Hoe meer gegevens je meestuurt, hoe groter de impact van verbeterde conversies zal zijn.
Wat zijn de voordelen?
Het instellen van enhanced conversions heeft meerdere voordelen. Wij hebben de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje gezet:
- Nauwkeurige conversiemetingen: doordat Enhanced Conversions gebruikmaakt van first-party gegevens, kunnen conversies nauwkeuriger worden toegeschreven. Zo worden er conversies geregistreerd die anders niet zouden worden gemeten.
- Betere werking van automatische biedstrategieën: met Enhanced Conversions worden er meer conversies geregistreerd. Dit heeft een positief effect op automatische biedstrategieën, zoals ‘conversies maximaliseren’ of ‘conversiewaarde maximaliseren’. Deze biedstrategieën kunnen beter optimaliseren wanneer ze meer data hebben.
- Privacy Veilig: de functie maakt gebruik van hashing om klantgegevens te anonimiseren voordat ze naar Google worden gestuurd. Dit vermindert het risico op gegevenslekken.