Het vertrekpunt
Onze samenwerking met ZPN begon al jaren geleden, met campagnes voor online advertising, contentmarketing en conversie-optimalisatie. Maar gaandeweg groeide niet alleen de samenwerking, ook de behoefte van ZPN. Want ze merkten dat veel klanten bij Zonnepanelen Noord en Friesland binnenkwamen voor alleen zonnepanelen, terwijl het bedrijf ondertussen veel meer deed: warmtepompen, airco’s, cv-installaties, elektrotechniek. Kortom: complete verduurzamingsoplossingen.
De bestaande merknamen, huisstijl en websites pasten daar niet meer bij. Het werd tijd om alles samen te brengen onder één sterk, herkenbaar merk: ZPN.
Van strategie naar uitstraling: een nieuwe positionering en huisstijl
We begonnen met een uitgebreide websitesessie: wie zijn de doelgroepen en wat verwachten zij? Tijdens meerdere sessies doken we samen in klantbehoeftes, doelgroepinzichten en toekomstambities. Het belangrijkste was om in kaart te brengen wat klanten nodig hebben en hoe wij daarop gaan inspelen.
Met alle inzichten ontwikkelden we samen met een partner van ons een compleet nieuwe huisstijl die past bij het verhaal van nu. Strak, energiek en toekomstgericht. Van logo tot kleurgebruik, van tone of voice tot een duidelijke missie en visie. Uiteraard inclusief een huisstijlguide voor een consistente doorvertaling.