Pienter logo
Jette Wever
18 april 2024
5 min

Inspiratie: de leukste inhakers

Content
Social Media
Trends

Inspiratie: de leukste inhakers

Met een leuke inhaker kun je flink scoren op social media. Heb jij je contentkalender paraat, maar lukt het niet altijd om dit om te smelten tot een leuke post? Laat je dan inspireren door andere bedrijven! Wij hebben hier wat leuke inhakers en posts van bedrijven en merken die ons inspireren op een rijtje gezet. Zo kun je zien hoe verschillende bedrijven inhaken op terugkerende momenten of op actualiteit en nieuws.

1 april inhakers

Rond 1 april is social media een goudmijn van inspiratie, vooral als je van een flauw grapje houdt. Sommige bedrijven pakken groots uit met een hele campagne, anderen houden het bij een slimme inhaker. Dit zijn wat voorbeelden van de afgelopen jaren, wat vind je: leuk of toch iets te flauw?

Heineken 1 april grap parfum
hema tompouce bier
bar-le-duc- water ijs

Eurovisiesongfestival inhakers

Het Eurovisiesongfestival is natuurlijk ook een jaarlijks herhalende inhaker. Er wordt niet elk jaar groots op ingehaakt, maar dit jaar zien we het wel veel voorbij komen! Hema, Praxis en IKEA kwamen met deze berichten.

Praxis hakken

Koningsdag inhakers

Koningsdag is een ideale dag om op in te haken, omdat het voor veel mensen in Nederland een vrije dag is die elk jaar op dezelfde manier gevierd wordt. Veel mensen zijn bijvoorbeeld buiten, als het weer tegenzit is dat dus een perfect haakje. Hier wat voorbeelden van koningsdag inhakers die wij geslaagd vonden.

oranje boven paraplu

Haak in op actualiteit

Er zijn elk jaar vaste momenten in het jaar waar veel wordt ingehaakt, maar het kan natuurlijk sterk per bedrijf en merk verschillen of dit passend is. Er zijn heel veel actualiteiten waar je als bedrijf iets mee zou kunnen. Tweede kamer verkiezingen, een film die uitkomt of een nieuwe trend. De belangrijkste vragen zijn: wat houdt jouw doelgroep bezig en hoe kun jij daar op inspelen?

Hier hebben we nog wat leuke inhakers over allerlei verschillende onderwerpen. Snap je niet waar het over gaat? Grote kans dat jij niet in de beoogde doelgroep zat. 😉

Hulp nodig bij het inhaken?

Neem contact met ons op! Ons content team kijkt graag met je mee.
Contact opnemen
  • Contact opnemen
    Contact opnemen
    Neem contact met ons op

    Vul onderstaand formulier in en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

    Contactformulier

    Om goed voorbereid te zijn, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Bel me terug
    Bel me terug
    Liever op een ander moment?

    Laat je nummer achter en dan bellen wij je terug.

    Bel me terug

    Om goed voorbereid te bellen, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Geen gehoor of even niet beschikbaar? Geen punt! Geef hier je e-mailadres op, zodat we je een begeleidende mail kunnen sturen wanneer we je niet te pakken krijgen.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Ik bel jullie
    Ik bel jullie
    Leuk! Laat wat van je horen.
  • Ik mail jullie
    Ik mail jullie
    Wij horen graag van je.
goudvis

Meer blogs lezen?

Kwaakt het naar meer?

Leren, inspireren en verbinden. Helemaal ons ding! En die kennis delen we graag met jou. Ook pienter worden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je altijd op de hoogte van de nieuwste artikelen en blogs.

Aanmelden