Een duidelijke webshop
Het uitgangspunt was een duidelijke website waarop gewinkeld kan worden. Naast natuurlijke geneesmiddelen voor koe en geit worden hier ook producten aangeboden voor paard, varken, schaap, kalf en lam. Momenteel worden de producten vooral aan groothandels verkocht, maar met deze webshop zal SaluVet ook rechtstreekse verkoop aan boeren en dierenartsen realiseren.
Onze webdevelopers hebben de handen uit de mouwen gestoken om een heldere website te maken, geheel in huisstijl van SaluVet. De website bevat een duidelijke webshop, waar de natuurlijke geneesmiddelen en accessoires van SaluVet gemakkelijk te verkrijgen zijn. Op termijn wordt ook een inlogpagina beschikbaar voor dierenartsen. Zij kunnen vervolgens via een speciaal ontwikkelde omgeving de officiële diergeneesmiddelen aanschaffen.
Naamsbekendheid vergroten
Alleen een website is niet voldoende. We gaan niet de kat uit de boom kijken totdat mensen vanzelf naar de website komen. Om SaluVet BV op de kaart te zetten, hebben we een uitgebreide campagne gestart, gericht op het vergroten van de naamsbekendheid. Sinds halverwege mei draait deze introductiecampagne, waarbij verschillende kanalen worden ingezet. Op Google draait een zoekcampagne op merknaamniveau en ook voor de meest bekende producten van SaluVet. Daarnaast loopt er ook een displaycampagne op merknaamniveau. Potentiële klanten zien SaluVet als merk en haar producten dus dagelijks online.
Na het eerste contact zorgt een remarketingstrategie op Facebook, Instagram en Linkedin ervoor dat de doelgroep de aankoopfunnel doorloopt en SaluVet blijft herkennen. Daarnaast zetten we de social media kanalen in voor push marketing. Zo vergroten we de naamsbekendheid op grote schaal. Middels targeting op basis van interesses en zogeheten ‘lookalike audiences’ weten we de relevante doelgroep op te sporen in de zee van social media gebruikers.