Pienter logo
ZPN

Van meerdere grote merken naar één website

ZPN Duurzaam is al jaren een bekende naam in het noorden van het land. En niet alleen ZPN Duurzaam, ook zusterbedrijven Zonnepanelen Noord en Zonnepanelen Friesland zijn voor veel mensen geen onbekende namen. Het belangrijkste doel van deze organisaties? Verduurzaming toegankelijk maken voor particulieren, bedrijven en woningcorporaties. Met oog op de vele veranderingen in de energiesector, wordt het steeds belangrijker om een sterk merkverhaal te hebben en goed zichtbaar te zijn. Dit kon beter! Het was tijd voor een krachtige, nieuwe positionering met een bijpassende website. En daar helpen wij maar al te graag mee.

Mobiele versie - Nieuwe website ZPN

Het vertrekpunt

Onze samenwerking met ZPN begon al jaren geleden, met campagnes voor online advertising, contentmarketing en conversie-optimalisatie. Maar gaandeweg groeide niet alleen de samenwerking, ook de behoefte van ZPN. Want ze merkten dat veel klanten bij Zonnepanelen Noord en Friesland binnenkwamen voor alleen zonnepanelen, terwijl het bedrijf ondertussen veel meer deed: warmtepompen, airco’s, cv-installaties, elektrotechniek. Kortom: complete verduurzamingsoplossingen.

De bestaande merknamen, huisstijl en websites pasten daar niet meer bij. Het werd tijd om alles samen te brengen onder één sterk, herkenbaar merk: ZPN.

Van strategie naar uitstraling: een nieuwe positionering en huisstijl

We begonnen met een uitgebreide websitesessie: wie zijn de doelgroepen en wat verwachten zij? Tijdens meerdere sessies doken we samen in klantbehoeftes, doelgroepinzichten en toekomstambities. Het belangrijkste was om in kaart te brengen wat klanten nodig hebben en hoe wij daarop gaan inspelen. 

Met alle inzichten ontwikkelden we samen met een partner van ons een compleet nieuwe huisstijl die past bij het verhaal van nu. Strak, energiek en toekomstgericht. Van logo tot kleurgebruik, van tone of voice tot een duidelijke missie en visie. Uiteraard inclusief een huisstijlguide voor een consistente doorvertaling. 

Nieuwe website pagina ZPN - Pientere case
Nieuwe website ZPN - Pienter case
Klanttevredenheid pagina - Nieuwe website ZPN - Pientere case
Onze werkwijze pagina - Nieuwe website ZPN - Pientere case

Eén website, drie merken, nul verlies aan zichtbaarheid

Met de nieuwe positionering kwam ook een technische én inhoudelijke uitdaging: het samenbrengen van drie bestaande merken (en goed vindbare websites) in één nieuw domein. Dat vroeg om een slimme aanpak.

We werkten met ZPN nauw samen aan:

  • Een nieuwe menustructuur, ontworpen op basis van sessies én interviews met medewerkers.
  • Het schrijven van content die het niet alleen goed doet op Google , maar ook past bij de nieuwe merkidentiteit.
  • Een groot redirectplan om SEO-waarde te behouden en bestaande bezoekers op de juiste plek terecht te laten komen.
  • Voldoende aandacht voor alle doelgroepen: van huiseigenaren en woningcorporaties tot grootzakelijke klanten.

Lancering & activatie: mensen meenemen in het nieuwe verhaal

Een nieuwe naam, een nieuwe uitstraling en een samengevoegde website: dat vraagt om een goede introductie. Samen met het team van ZPN verzorgden we communicatie rond de naamswijziging, begeleidden we de livegang van de nieuwe website én zorgden we met de socials en nieuwsbrieven voor extra aandacht. 

Zo voelt ZPN nu als één merk: voor klanten, partners én medewerkers.

Ook bouwen aan een merk dat klopt met wie je bent en waar je naartoe wilt? Neem contact met ons op of bezoek onze website pagina! 

Bouwstenen - Nieuwe website ZPN - Pientere case

Werkzaamheden

Strategie
Website

Meer weten over deze case?

Bel Suzanne 0592 20 10 33 of mail suzanne@pienter.nl

Meer cases zien?