Van Mooii Wonen naar Unique by Martine
In de strategische sessie kwam naar voren dat Martine graag de focus wil leggen op het interieurontwerp van bedrijven, van kantoorpanden tot horeca. Het ontwerpen van interieur voor in huis zal daarbij iets meer op de achtergrond treden. Hierdoor deelde de merknaam Mooii Wonen niet meer de juiste boodschap, dus was het tijd om het over een andere boeg te gooien. Een rebranding die volledig aansluit bij de koers die Martine kiest.
Om de rebranding te realiseren hebben we onze partner Gretl betrokken bij dit project. In enkele sessies zijn we uiteindelijk tot een merk te komen dat volledig bij Martine en haar ontwerpen past: Unique by Martine.
Website ontwerp
Om een plan voor de website uit te stippelen, staken we eerst de koppen bij elkaar in een websitesessie. Hierin bepalen we hoe de bezoeker navigeert op de website en welke structuur we op de website moeten aanhouden voor de best mogelijke ervaring. De website bouwen we daardoor vanuit het marketing-first principe: eerst focussen we op doelgroep en inhoud, daarna besteden we aandacht aan vormgeving.
Als interieurontwerper is het natuurlijk belangrijk om je werk te kunnen laten zien op de website, daarom is er gekozen voor een webdesign met veel ruimte voor beeldmateriaal. Om het beeldmateriaal vast te leggen hebben we een beeldplan gemaakt en zijn we samen op pad gegaan om de foto’s te maken. Een bezoekje aan enkele klanten van Martine was daarbij onmisbaar, zodat we enkele werken van haar konden vastleggen. We hebben de klanten geïnterviewd om het verhaal compleet te maken voor op de website. Zo krijg je als bezoeker een goede indruk van Martine en wat voor werk ze levert!