Pienter logo
SaluVet

Vooruit met de geit!

Een gat in de markt

SaluVet is van oorsprong een Duits bedrijf dat white label producten voor dieren levert aan verschillende merken, waaronder VitalStyle. VitalStyle besloot na enige tijd haar aanbod te verkleinen, waardoor het assortiment voor koe en geit verdween. SaluVet zag hierdoor een gat in de markt ontstaan om zelf natuurlijke geneesmiddelen voor koe en geit aan te bieden in Nederland. Het was zonde om deze kans voorbij te laten gaan. Maar hoe grijp je zo’n kans aan? Je wil natuurlijk niet het paard achter de wagen spannen. Pienter schoot te hulp.

De kracht van samenwerken

Leonie van Podoblock, een van onze klanten, kwam bij ons met dit vraagstuk. Zij is namelijk naast haar werkzaamheden bij Podoblock ook communicatieadviseur. Hierdoor was zij bekend met de ideeën van SaluVet. Door onze eerdere samenwerking was Leonie bekend met onze expertise. Daarom klopte ze bij ons aan om de webshop van SaluVet BV in Nederland van de grond te krijgen en het merk en haar producten te introduceren.

Saluvet webshop
Saluvet advertentie en winkelwagen
Advertentie Saluvet

Een duidelijke webshop

Het uitgangspunt was een duidelijke website waarop gewinkeld kan worden. Naast natuurlijke geneesmiddelen voor koe en geit worden hier ook producten aangeboden voor paard, varken, schaap, kalf en lam. Momenteel worden de producten vooral aan groothandels verkocht, maar met deze webshop zal SaluVet ook rechtstreekse verkoop aan boeren en dierenartsen realiseren.

Onze webdevelopers hebben de handen uit de mouwen gestoken om een heldere website te maken, geheel in huisstijl van SaluVet. De website bevat een duidelijke webshop, waar de natuurlijke geneesmiddelen en accessoires van SaluVet gemakkelijk te verkrijgen zijn. Op termijn wordt ook een inlogpagina beschikbaar voor dierenartsen. Zij kunnen vervolgens via een speciaal ontwikkelde omgeving de officiële diergeneesmiddelen aanschaffen.

Naamsbekendheid vergroten

Alleen een website is niet voldoende. We gaan niet de kat uit de boom kijken totdat mensen vanzelf naar de website komen. Om SaluVet BV op de kaart te zetten, hebben we een uitgebreide campagne gestart, gericht op het vergroten van de naamsbekendheid. Sinds halverwege mei draait deze introductiecampagne, waarbij verschillende kanalen worden ingezet. Op Google draait een zoekcampagne op merknaamniveau en ook voor de meest bekende producten van SaluVet. Daarnaast loopt er ook een displaycampagne op merknaamniveau. Potentiële klanten zien SaluVet als merk en haar producten dus dagelijks online.

Na het eerste contact zorgt een remarketingstrategie op Facebook, Instagram en Linkedin ervoor dat de doelgroep de aankoopfunnel doorloopt en SaluVet blijft herkennen. Daarnaast zetten we de social media kanalen in voor push marketing. Zo vergroten we de naamsbekendheid op grote schaal. Middels targeting op basis van interesses en zogeheten ‘lookalike audiences’ weten we de relevante doelgroep op te sporen in de zee van social media gebruikers.

En nu?

De introductiecampagne liep in augustus af, maar we zijn zeker nog niet klaar. Vanaf september is de campagne omgebouwd naar een productcampagne. Deze zal nog tot het einde van dit jaar lopen. De naamsbekendheid is er inmiddels. Nu is het tijd om de producten rechtstreeks aan boeren te verkopen via de webshop!

Benieuwd naar hoe de nieuwe Nederlandse website van SaluVet eruitziet? Neem dan een kijkje op: https://saluvet.nl/

Werkzaamheden

E-commerce marketing
Online adverteren
Strategie
Website
Zoekmachine marketing

Meer weten over deze case?

Bel Merlin 0592 20 10 33 of mail merlin@pienter.nl

Meer cases zien?