Op maat gemaakte functies
Niet alleen een nieuw jasje, maar ook nieuwe functionaliteiten zijn ontwikkeld voor de websites. Zo is de nieuwe website van HeltiQ voorzien van twee op maat gemaakte functies: een stappenplan en advieswijzer. Het stappenplan kan onder elk product worden weergegeven en vertelt hoe het product gebruikt moet worden. De advieswijzer is een hulpmiddel voor mensen met bijvoorbeeld een kleine wond. De advieswijzer stelt vragen over het formaat van de wond en andere kenmerken, om uiteindelijk een passend advies te geven welk product de oplossing biedt. Beide functionaliteiten richten zich op het verbeteren van de klantreis, waardoor de klant de juiste oplossing vindt voor elke situatie.
De nationale en internationale website van Koninklijke Utermöhlen heeft er ook een functionaliteit bijgekregen: een tijdlijn. De tijdlijn van Utermöhlen is namelijk best indrukwekkend. De start van Utermöhlen gaat terug naar 1880, nog ver voor de oprichting van HeltiQ. Het bedrijf is niet voor niets de titel ‘koninklijk’, zij zijn namelijk de uitvinder van het drukverband en hebben zo veel levens gered tijdens de oorlog. Dit wordt goed zichtbaar in de tijdlijn!