Pienter logo
HeltiQ en Utermöhlen

Een nieuw jasje voor HeltiQ & Utermöhlen

De uitdaging

Een vernieuwde website die volledig is ingericht op de reis van de klant. Dat was de wens van HeltiQ en Utermöhlen. Hoe zoekt de klant? Welke informatie wil de klant op welke plek vinden? Het navigeren voor de klant gemakkelijker maken, maar wel in de herkenbare stijl van HeltiQ en Koninklijke Utermöhlen. Wij gingen ermee aan de slag.

Samenwerken

HeltiQ is een aanbieder van zelfzorgproducten in Nederland en valt onder moederbedrijf Koninklijke Utermöhlen. Zowel de website van HeltiQ als Koninklijke Utermöhlen (nationaal en internationaal) konden een upgrade gebruiken. De inrichting van de website begon met een card sorting sessie, om te ontdekken wat de doelgroep wil zien in elke fase van het aankoopproces. Op basis van die informatie is de ideale sitestructuur bepaald. In samenwerking met de marketingcoördinator van HeltiQ is besloten wat een passend design zou zijn voor de nieuwe websites. Op elke website is bewust gekozen voor hetzelfde thema, om zo herkenbaar te blijven als merk. Elke website heeft wel eigen stijlelementen. Tijdens de ontwikkeling van de website is pagina voor pagina overlegd, om zo een functionele website uit te rollen waar iedereen gelukkig mee is vanuit visueel oogpunt én gebruiksvriendelijkheid. Echt samenwerken dus.

Op maat gemaakte functies

Niet alleen een nieuw jasje, maar ook nieuwe functionaliteiten zijn ontwikkeld voor de websites. Zo is de nieuwe website van HeltiQ voorzien van twee op maat gemaakte functies: een stappenplan en advieswijzer. Het stappenplan kan onder elk product worden weergegeven en vertelt hoe het product gebruikt moet worden. De advieswijzer is een hulpmiddel voor mensen met bijvoorbeeld een kleine wond. De advieswijzer stelt vragen over het formaat van de wond en andere kenmerken, om uiteindelijk een passend advies te geven welk product de oplossing biedt. Beide functionaliteiten richten zich op het verbeteren van de klantreis, waardoor de klant de juiste oplossing vindt voor elke situatie.

De nationale en internationale website van Koninklijke Utermöhlen heeft er ook een functionaliteit bijgekregen: een tijdlijn. De tijdlijn van Utermöhlen is namelijk best indrukwekkend. De start van Utermöhlen gaat terug naar 1880, nog ver voor de oprichting van HeltiQ. Het bedrijf is niet voor niets de titel ‘koninklijk’, zij zijn namelijk de uitvinder van het drukverband en hebben zo veel levens gered tijdens de oorlog. Dit wordt goed zichtbaar in de tijdlijn!

Migratie oude en nieuwe website

Het bouwen van een nieuwe website is niet simpelweg een nieuwe maken en de oude verwijderen. Doe je dat wel, dan lever je flink wat autoriteit en zoekvolume in. En dat is zonde. Daarom gingen wij aan de slag met een doordacht redirect plan. Tot op de URL nauwkeurig hebben we de oude webpagina’s doorgelinkt naar de nieuwe pagina’s. Zo blijft de SEO kwaliteit hoog en de website goed presteren.

De website staat inmiddels live, maar daar stoppen onze werkzaamheden niet. We blijven de website monitoren en optimaliseren, zodat de prestaties van hoog niveau blijven.

Nieuwsgierig geworden naar de website en nieuwe functionaliteiten? Bekijk het via onderstaande links:

➡️ https://www.heltiq.nl/
➡️ https://www.utermohlen.nl/
➡️ https://www.royalutermohlen.com/

Werkzaamheden

Strategie
Website

Meer weten over deze case?

Bel Merlin 0592 20 10 33 of mail merlin@pienter.nl

Meer cases zien?