Pienter logo
ABS Autoherstel Muus

Succesvolle vacaturemarketing

Online zichtbaar worden

ABS Autoherstel Muus is een bekende speler op het gebied van autoherstel in Assen en omgeving. Een van origine familiebedrijf waarbij aandacht voor de klant hoog in het vaandel staat. De goede naamsbekendheid en dienstverlening lieten ze te weinig aan de buitenwereld zien. Trotse eigenaar Jurian Tulp vond dat hier verandering in moest komen en nam contact met ons op.

Nieuw talent gezocht met vacaturemarketing

Tijdens een kennismakingsgesprek werd al snel duidelijk waarom het zo belangrijk is dat de buitenwereld ziet hoe leuk ABS Autoherstel is. In eerste instantie niet om nieuwe schademeldingen aan te trekken, maar juist nieuw personeel om deze vele meldingen sneller te kunnen oplossen. Jurian wil het team graag uitbreiden met gepassioneerde mensen. 

De website van Autoherstel Muus is onderdeel van het gehele concern ABS Autoherstel en is dus niet in eigen beheer. Dit maakt het lastig om de boodschap via de website over te brengen. Daar moest verandering in komen vonden wij. We kunnen wel vacaturemarketing inzetten om nieuw personeel aan te trekken maar als de website niet overtuigend genoeg is, bestaat de kans dat je ze ook weer kwijtraakt. Stap één is dus een nieuwe website en stap 2 vacaturemarketing.

case abs autoherstel
ABS Autoherstel Muus Pienter

Nieuwe website live

Maar hoe overtuig je nou de juiste personen om bij jou te komen werken en wie zijn deze personen eigenlijk? Voordat we begonnen met het ontwerpen van de website hebben we met Jurian een Sterke Start Sessie gehouden. In deze interactieve sessie kwamen we er samen achter wie de doelgroep is, wat de kernwaarden van ABS Autoherstel Muus zijn en wat de doelen zijn die we samen met elkaar willen bereiken.

Het allerbelangrijkste bij ABS Autoherstel is dat je meer bent dan alleen een werknemer; je bent een essentieel onderdeel van het team, de saamhorigheid, het werkplezier en het vakmanschap moet te zien zijn op de website. Aan de hand van deze gegevens konden wij een sitestructuur bedenken, hierin staan de onderwerpen die aan bod komen op de website. Daarna gingen we bezig met de layout, de tekst en fotografie.

Interview en fotografie

Om de juiste boodschap van Jurian over te brengen hebben wij een interview met hem afgenomen. Met dit interview kregen wij een goed beeld van de boodschap die hij wil overbrengen. En wisten we hoe de website eruit moest gaan zien. Met deze inzichten konden we een beeldplan maken voor de fotografie en kon onze fotograaf op de werkvloer de bijpassende beelden schieten.

Eerste sollicitant is binnen!

Het heeft geresulteerd in een prachtige website. Na lancering zijn we direct gestart met vacaturemarketing. Zo wordt er op Facebook en Instagram al druk geadverteerd. Iets wat nu al zijn vruchten heeft afgeworpen, de eerste sollicitatie is namelijk al binnen! Nu hopen dat hij met zijn nieuwe personeel alle schadeafhandelingen snel kan afronden!

Nieuwsgierig geworden naar de website? Bekijk ‘m hier: ABS Autoherstel Muus

Werkzaamheden

Strategie
Website
Zoekmachine marketing

Meer weten over deze case?

Bel Merlin 0592 20 10 33 of mail merlin@pienter.nl

Meer cases zien?