Pienter logo
Alexander IJbema
7 maart 2022
13 min

Mailchimp alternatieven: 3 tools vergeleken

E-mailmarketing

Gebruik jij – net als vele anderen – Mailchimp voor het versturen van e-mails? Begrijpelijk. Want de tool is gratis en super gebruiksvriendelijk. Maar wist je dat Mailchimp al een tijdje niet meer aan de AVG wetgeving voldoet? Het wordt dus hoog tijd om over te stappen op een Mailchimp alternatief. Ik heb 3 tools voor je vergeleken.

Nog even over Mailchimp…

Mailchimp voldoet al sinds halverwege 2020 niet meer aan de AVG. Dat zit zo. Mailchimp is een Amerikaans bedrijf en slaat alle data (waaronder persoonsgegevens) ook in de Verenigde Staten op. In Europa worden daar al jaren lang strikte privacy-eisen aan gesteld. Door het wegvallen van het Privacy Shield (halverwege 2020), de overeenkomst waarbij de VS beloofde gegevens van EU-burgers te beschermen, is het helemaal niet meer toegestaan om data van Europeanen overzees op te slaan in.

Maak jij nog gebruik van Mailchimp? Dan voldoe je niet helemaal aan de AVG richtlijnen. Het is dus verstandig om over te stappen op een e-mail tool van een in de EU gevestigde partij. Maar welk Mailchimp alternatief kies je? Er zijn enorm veel e-mail tools om uit te kiezen en het is niet eenvoudig om ze te vergelijken. Ik help je graag een handje. Na een quick scan van de mogelijkheden en pricing van verschillende tools heb ik ervoor gekozen om de goedkopere tools die vergelijkbaar zijn met Mailchimp (maar dan wel AVG proof) te vergelijken. Laposta, Hellodialog en Mailcamp.

Voor- en nadelen tools

Ben jij op zoek naar die ene e-mail tool die álles heeft en ook nog eens goedkoop – of liever nog gratis – is? Stop dan maar met zoeken. Die ga je niet vinden. Elke tool heeft namelijk zijn voor- en nadelen op het gebied van features, koppelingen en pricing.

Laposta

Het grootste voordeel van Laposta is dat het gratis te gebruiken is tot 12.000 e-mails per maand naar maximaal 2.000 contacten. Blijf jij binnen dit aantal? Score! Maar vergeet niet, je krijgt waar je voor betaalt. Laposta is geen slecht alternatief voor Mailchimp, maar de editor laat wel wat te wensen over. Er zijn verschillende beperkingen op het gebied van vormgeving. Daar kom je niet direct achter als je aan de slag gaat, maar hoe verder je komt hoe meer beperkingen je tegenkomt en hoe meer je je er aan zal gaan irriteren. 

Om een aantal voorbeelden te noemen; de kleur van geuploade afbeeldingen wijkt af van het origineel en je kan maar uit een beperkt aantal lettertypen kiezen (al is dit bij Mailcamp ook het geval) en in tekstblok een maximale lettergrootte van 36px gebruiken. Groter is wel mogelijk, maar daar moet je dan een ‘titelregel’ blok voor kiezen. Niet onmogelijk dus, maar je moet het maar net even weten… Net als de regelafstand (met name bij gebruik van een groter lettertype) en de achtergrondkleur van een kolom (bestaande uit meerdere kolommen). Er zijn manieren voor om het gewenste resultaat te behalen, maar je moet er goed naar op zoek. De editor van Laposta is daardoor, in mijn ogen, niet de meest gebruiksvriendelijke.

Een ander nadeel van Laposta is dat je, wanneer je gebruik maakt van de gratis variant, Laposta reclame onder je e-mail hebt staan en enkel per e-mail ondersteuning kan krijgen. Met de andere Mailchimp alternatieven kan je ook telefonisch ondersteuning krijgen. 

Voor- en nadelen Laposta

Voor- en nadelen Laposta

 

Interface Laposta

Interface Laposta

Hellodialog 

Nogmaals, Laposta is geen slecht alternatief voor Mailchimp, zeker niet als je een klein budget hebt en vrijblijvend kennis wil maken met e-mail marketing. Maar er zijn andere tools die meer vrijheid geven op het gebied ondersteuning en vormgeving. Zoals Hellodialog. Dit is een betaald Mailchimp alternatief die nét wat intuïtiever en daardoor gebruiksvriendelijker is. De tool biedt meer verschillende koppelingen (daarover later meer) en meer opties in de drag & drop editor om je e-mail makkelijker, sneller en beter vorm te geven. Zoals custom fonts, het opslaan van ‘herbruikbare’ onderdelen (door Hellodialog snippets genoemd) en een feedback en Net Promotor Score (NPS) element. Het is goed om te weten dat Hellodialog geen gratis variant heeft. Verderop in dit artikel lees je alles over de pricing van Hellodialog. 

Extra opties Hellodialog

Extra opties Hellodialog

 

Interface Hellodialog

Interface Hellodialog

Mailcamp

Mailcamp lijkt in grote lijnen veel op Hellodialog. De tool geeft veel vrijheid op het gebied van ondersteuning en vormgeving en heeft een mooie, intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface en drag & drop editor. Mooie opties van Mailcamp zijn de beschikbaarheid van rechtenvrije foto’s, de uitgebreide mogelijkheden om afbeeldingen te bewerken, de ‘kolommen niet herorganiseren op mobiel’ optie en de optie om elementen te verbergen op desktop of mobiel. Zo kan je je e-mail content nog beter optimaliseren. Want een e-mail die tot goede resultaten leidt op desktop schermen, werkt misschien helemaal niet zo goed op mobiele apparaten. Bijvoorbeeld omdat de tekst te lang is en de gebruiker te ver moet scrollen om de call-to-action (button) te bereiken.

Mailcamp is net als Hellodialog geen gratis Mailcamp alternatief. Al is Mailchimp ook niet gratis als je van de wat geavanceerdere features gebruik wil maken…

Voor- en nadelen Mailcamp

Voor- en nadelen Mailcamp

 

Interface Mailcamp

Interface Mailcamp

Pricing Mailchimp alternatieven

De prijzen van Laposta, Hellodialog en MailCamp zijn – net als alle andere e-mail tools – lastig te vergelijken. Dat komt omdat de pricing bij elke tool anders is opgebouwd. Je betaalt een pakketprijs en/of voor het aantal contacten en/of e-mail credits (met één credit kan je één e-mail versturen naar één contact). Daarbij heeft elke tool ook nog weer verschillende abonnementsvormen waaruit je kan kiezen. Ik vertel je eerst iets over de pricing en verschillende opties per tool en vergelijk ze vervolgens met elkaar.

Pricing Laposta

Laposta is gratis te gebruiken tot 12.000 e-mails per maand naar 2.000 contacten. Wil je meer dan 12.000 e-mails per maand versturen of naar meer dan 2.000 contacten? Dan kom je bij de betaalde variant uit. De meeste organisaties die op zoek zijn naar een Mailchimp alternatief blijven met gemak binnen dit aantal. Dus wat dat betreft heb je geen betaalde variant van Laposta nodig. Tenzij je geen Laposta reclame onder je e-mail wil (bij de gratis variant van Mailchimp heb je overigens ook reclame onderaan de e-mail) en/of niet alleen ondersteuning wil per e-mail maar ook telefonisch. Dan moet je alsnog overstappen op de betaalde variant.

Je kan kiezen voor een abonnementsvorm of voor het inkopen van een bundel e-mail credits. E-mailcredits zijn interessant als je sporadisch een e-mail verstuurt of naar heel weinig contacten. Je betaalt dan uiteindelijk enkel voor de e-mails die je ook daadwerkelijk verstuurt. De credits zijn onbeperkt geldig.

Bij een abonnementsvorm hangt de (jaar)prijs af van het aantal contacten. De vanafprijs is €500 per jaar (tot 3.000 contacten). Het aantal e-mails is daarmee onbeperkt.

 

Pricing Laposta

Pricing Laposta

 

Prijzen (excl. btw) e-mailcredits Laposta. Bron: Laposta

Prijzen (excl. btw) e-mailcredits Laposta. Bron: Laposta

Pricing Hellodialog

Bij het Mailchimp alternatief Hellodialog kan je kiezen voor een smart, professional of premium abonnement. Deze abonnementen variëren in prijs van €395 tot €2.795 per jaar. Daarnaast betaal je eenmalig €595 voor de service. Dit houdt in: het instellen van het account, een op maat gemaakt template, opschoning en import van de contactenlijst, een uitgebreide apptraining, hulp bij de eerste keer versturen en een analyse van de eerste resultaten.

Met een professional of premium abonnement kan je meer e-mails versturen naar een groter aantal contacten dan met een standaard abonnement. En met zowel een professional als een premium abonnement kan je van meer features gebruik maken. Zoals API koppelingen, automations, A/B testen en een koppeling met Google Analytics. Met het premium abonnement krijg je ook toegang krijgt tot de drag & drop automation feature.

Het aantal e-mail credits en het aantal contacten verschilt per abonnement. Gebruik je meer e-mail credits dan wat er standaard in je abonnement zit? Dan kan je eenvoudig via de app extra credits kopen. Deze worden maandelijks achteraf gefactureerd. Bij het premium abonnement worden de e-mail credits sowieso maandelijks achteraf gefactureerd. Je betaalt dan dus alleen voor de credits die je daadwerkelijk gebruikt.

 

Pricing Hellodialog

Pricing Hellodialog

 

Prijzen extra e-mail credits (excl. btw) Hellodialog. Bron: Hellodialog

Prijzen extra e-mail credits (excl. btw) Hellodialog. Bron: Hellodialog

Pricing MailCamp

MailCamp biedt twee verschillende abonnementen aan; essential en premium. De vanafprijzen van dit Mailchimp alternatief zijn €564 en €708 per jaar (tot 10.000 e-mails per maand). Het aantal contacten is – voor beide abonnementen en in tegenstelling tot Laposta en Hellodialog – onbeperkt. Ook is de support bij beide abonnementen gelijk. Je kan zowel telefonisch als per e-mail ondersteuning aanvragen.

Het verschil tussen de abonnementen zit in de beschikbare features. Met het premium abonnement kan je naast de basic features bijvoorbeeld ook gebruik maken van sub accounts / multi-user beheer, e-mail automations, A/B testen, multi language e-mails en dynamische content in e-mails. Daarnaast zijn er meer koppelingen mogelijk (daarover later meer).

Pricing Mailcamp

Pricing van tools vergeleken

Het is lastig om de pricing van e-mail tools te vergelijken omdat het bij elke tool anders is opgebouwd. Ik heb de prijzen van de verschillende opties binnen de 3 e-mail tools samengevoegd in onderstaande grafiek. Je ziet in deze grafiek ook per tool vanaf welke optie de automation feature beschikbaar is. Dit kan – naast de gebruiksvriendelijkheid, het aantal contacten en het aantal e-mails – een belangrijk onderdeel voor jou zijn om een goede afweging te kunnen maken tussen de verschillende Mailchimp alternatieven.

Mailchimp is gratis te gebruiken tot 10.000 e-mails per maand (daglimiet van 2.000) naar 2.000 contacten. Laposta is de enige e-mail tool van deze drie die een gratis variant heeft en lijkt in dat opzicht dus het meest op Mailchimp. Maar wil je bij Mailchimp gebruik maken van features als automations, A/B testen en e-mail scheduling, dan moet je alsnog een abonnement afnemen. Daarnaast zijn er andere e-mailmarketingtools uit Nederland, die meer mogelijkheden bieden voor een hogere prijs dan de drie alternatieven die ik hier heb genoemd. . Qua opties en features lijkt Mailchimp dan juist weer meer op Mailcamp. Hellodialog is wel aanzienlijk duurder, maar biedt dan weer een handige opstartservice (eenmalig €595). Ze bieden persoonlijke begeleiding wat, aldus Hellodialog, resulteert in betere resultaten.

 

Pricing tools vergeleken o.b.v. aantal contacten

 

Pricing tools vergeleken o.b.v. aantal e-mails per maand

Automation feature

De automation features van de Mailchimp alternatieven zijn beperkt. En dat is logisch, want het zijn geen geavanceerde marketing automation tools. Laposta, Hellodialog en MailCamp zijn – net als Mailchimp – gebruiksvriendelijke e-mail tools die een solide basis bieden voor het versturen van nieuwsbrieven en het instellen van een aantal basic automations / autoresponders. Zoals een verjaardagsmail, een welkomstmail of een serie e-mails na het downloaden van een e-book. Wil je uitgebreide automations instellen? Dan ontkom je niet aan een meer professionele e-mail automation tool. Als je tienduizenden contacten hebt en/of een hoge frequentie van mailen hebt, zijn er nog meer tools op dat vlak.

De automation feature is bij Laposta direct beschikbaar vanaf de gratis variant. Bij Hellodialog is het beschikbaar vanaf het professional abonnement en bij Mailcamp vanaf het premium abonnement.

 

Interface automation feature Laposta

Interface automation feature Laposta

 

Interface automation feature Hellodialog

Interface automation feature Hellodialog

 

Interface automation feature Mailcamp

Interface automation feature Mailcamp

Koppelingen en integraties

Koppelingen en integraties. Nu wordt het technisch. Help… Nee hoor, valt mee. Er zijn een aantal dingen waar je even goed op moet letten voordat je je keuze maakt. Te beginnen met de standaard koppelingen; kan je hier gebruik van maken? Zo niet, dan raad ik je aan om nog even verder te kijken. Want het laten bouwen van een API-koppeling – dat kan overigens met elk van de drie geteste Mailchimp alternatieven – kan flink in de papieren lopen. De belangrijkste koppeling voor de meeste organisaties is een koppeling met je CRM-systeem.. Heb je een webshop? Dan is een koppeling met de back-end van je webshop systeem een pré, zodat je producten en bestellingen kunt synchroniseren met je e-mail tool. Hierdoor kan je relevant communiceren met je klanten door product- en bestelinformatie in mails mee te nemen.

CMS koppeling

Een integratie met een CMS – zoals WordPress of Joomla – houdt in dat er formulieren geplaatst kunnen worden via een plug-in of module zodat de ingevulde informatie direct in de e-mail tool terecht komt. Een voordeel van zo’n plug-in of module is dat je zonder technische kennis een formulier kunt maken en integreren op je website. Maak je gebruik van een minder populair of minder vaak gebruikt CMS? Dan kan je altijd nog gebruikmaken van een stukje code vanuit de e-mail tool, die je zelf plaatst of door een webbouwer laat plaatsen.

De Mailchimp alternatieven – Laposta, Hellodialog en Mailcamp – hebben de volgende CMS koppelingen beschikbaar:

  • Laposta: WordPress, Joomla, Typo 3
  • Hellodialog: WordPress, Typo 3, Salesforce, ZOHO, Teamleader
  • Mailcamp: WordPress, Drupal

Webshop koppeling

Heb je een webshop of een module in je CMS voor een webwinkel? Dan loont het om te kijken of een e-mail tool een standaard koppeling aanbiedt voor het systeem of de module die je gebruikt. Hierdoor kan je productinformatie, bestellingen en nieuwe klanten doorsturen naar de e-mail tool zodat je (vervolg)mails kunt sturen of een automation kunt beginnen.

De Mailchimp alternatieven – Laposta, Hellodialog en Mailcamp – hebben de volgende webshop koppelingen beschikbaar:

  • Laposta: Lightspeed, WooCommerce, Magento, MyShop, CCVShop, MijnWebwinkel
  • Hellodialog: Lightspeed, WooCommerce, Magento, MyShop, Shopware, Shopify
  • Mailcamp: Lightspeed, WooCommerce, Prestashop, Magento

CRM koppeling

Door je CRM te koppelen aan je e-mail tool zorg je voor (bijna) real-time synchronisatie van je CRM-database met e-mail contacten. Hierdoor hoef je niet continue met exports en imports te werken en blijft je data up-to-date. Zo’n integratie kan je veel tijd besparen en zorgt voor actuele gegevens. Bij het instellen van zo’n koppeling moet je goed nadenken welke gegevens je wilt synchroniseren, of je het ook terug wilt sturen vanuit je e-mailtool naar je CRM én of je je contacten zelf gegevens wilt laten aanpassen.

De Mailchimp alternatieven – Laposta, Hellodialog en Mailcamp – hebben de volgende CRM koppelingen beschikbaar:

  • Laposta: PerfectView, Teamleader
  • Hellodialog: Microsoft Dynamics
  • Mailcamp: Microsoft Dynamics, AFAS, Exact Online, Teamleader, CAS

Overige koppelingen

Naast CMS, webshops en CRM zijn er nog andere koppelingen die de tools aanbieden. Vaak gaat dit om de integratie van website statistieken (zoals Google Analytics) of track gegevens kunnen invoeren (utm-codes). Ook de integratie van Customer Data Platforms (CDP) zoals Blueconic of Datatrics behoort soms tot de mogelijkheden. Laat je hierbij informeren door de tool als je meer over die integraties wilt weten.

Een speciale koppeling is Zapier. Dit is een tool die twee of meer applicaties met elkaar verbindt. Op deze manier kan het mogelijk zijn om je e-mail tool (beperkt) te verbinden met bijvoorbeeld je CRM-systeem (als de koppeling met jouw CRM-systeem niet standaard beschikbaar is). De tools Laposta en Mailcamp hebben beide een Zapier-verbinding beschikbaar. Op die manier kan je bijvoorbeeld Salesforce koppelen met Mailcamp, ondanks dat Mailcamp geen standaard koppeling aanbiedt met Salesforce. Kijk altijd even naar de mogelijkheden die de Zapier-verbinding biedt, het is namelijk niet zo uitgebreid als een standaard koppeling.

Welke e-mail tool past bij jou?

Zowel Laposta als Hellodialog en Mailcamp zijn prima alternatieven voor Mailchimp. Met Laposta kan je goedkoop beginnen (lees; gratis) maar Hellodialog en Mailcamp zijn gebruiksvriendelijker en hebben minder beperkingen op het gebied van vormgeving. De pricing van de e-mail tools lopen uiteen. Hellodialog is overduidelijk de duurste tool en Laposta de goedkoopste tot 2.000 contacten. Daarna stijgen de kosten van Laposta snel en is de tool duurder dan Mailcamp. Mailcamp is verhoudingsgewijs dus eigenlijk de goedkoopste tool met de meeste opties.

Om je nog een stapje verder te helpen richting het kiezen van een geschikte e-mailtool hebben we drie veelvoorkomende situaties geschetst.

Situatie 1: weinig e-mails naar kleine lijst

Je hebt 950 contacten en stuurt ongeveer 3 keer per jaar een e-mail. Met name als er iets bijzonders te melden is of als je een actie hebt. Je maakt gebruik van enkele basic automations zoals een verjaardagsmail en een bevestigingsmail (bijvoorbeeld voor de aanvraag van een e-book).

Het aantal e-mails per jaar komt uit op 2.850 (3×950). Op basis van de laagste kosten kom je dan uit op Laposta. Echter, hecht je waarde aan een gebruiksvriendelijke interface, een mooi ontwerp (zonder al te veel beperkingen), heb je liever geen reclame onder de e-mail en wil je naast ondersteuning per e-mail ook telefonisch ondersteuning krijgen? Dan is het premium abonnement van Mailcamp het meest interessant. Hier betaal je €708 per jaar voor.

Situatie 2: regelmatig e-mail naar middelgrote lijst

Je hebt 2.200 contacten in Mailchimp en stuurt deze contacten zo’n 14 keer per jaar een e-mail. Daarnaast heb je een aantal automation campagnes lopen en die wil je graag behouden bij het overstappen naar een andere tool.

Je hebt te veel contacten om gebruik te kunnen maken van de gratis variant van Laposta. De goedkoopste optie waarbij je ook gebruik kan maken van de automation feature is wederom Laposta. Je betaalt hier €460 per jaar voor en je kan tot 12.000 e-mails per maand versturen. Maar hier geldt weer hetzelfde als ook voor situatie 1: hecht je waarde aan een gebruiksvriendelijke interface, een mooi ontwerp (zonder al te veel beperkingen), heb je liever geen reclame onder de e-mail en wil je naast ondersteuning per e-mail ook telefonisch ondersteuning krijgen? Dan is het premium abonnement van Mailcamp het meest interessant. Hier betaal je €708 per jaar voor en je kan tot 10.000 e-mails per maand versturen naar een onbeperkt aantal contactpersonen.

Hellodialog is verreweg de duurste optie. Je hebt het professional abonnement nodig omdat je anders geen gebruik kan maken van de automation feature. Je krijgt bij dit abonnement standaard 1.000 e-mail credits per maand. Maar hier heb je niet genoeg aan. Dus naast de €995 die je jaarlijks betaalt voor het professional abonnement betaal je ook een bedrag voor de extra e-mailcredits. Deze zijn verkrijgbaar in bundels vanaf 10.000 credits voor €50. Daar komt bij dat je in het eerste jaar €595 betaalt voor de opstart service. In het eerste jaar betaal je dus niet €995 + e-mail credits maar €1.590 + e-mail credits.

Situatie 3: je wil starten met e-mailmarketing

Je hebt 175 contacten in je CRM systeem staan, verwacht één keer per maand een nieuwsbrief te versturen en een keer een losse campagne, en hebt (zeker in de beginperiode) geen automation feature nodig.

Het gaat dus om een klein aantal contacten en een simpele toepassing van e-mail marketing. Als je voor lage kosten gaat, dan is Laposta de beste optie. Maar ook hier geldt wederom dat als je waarde hecht aan een gebruiksvriendelijke interface, een mooi ontwerp, liever geen reclame onder de e-mail en ook telefonisch ondersteuning wil, dat je dan beter voor Mailcamp kan kiezen. Aangezien je geen gebruik gaat maken van de automation feature is het essential abonnement voldoende. Hier betaal je €564 per jaar voor. Besluit je later alsnog met automations aan de slag te willen gaan? Dan kan je account gemakkelijk geupgrade worden. Je gaat dan €708 per jaar betalen.

Let op! Voor elke situatie geldt dat je goed moet kijken of de e-mail tool de juiste koppelingen met jouw systemen mogelijk zijn.

 

Pientere e-mail tool

Wist je dat wij reseller zijn van Mailcamp? Met deze e-mail tool kunnen wij minimaal 80% van onze klanten een goede oplossing bieden. Onze klanten profiteren van een gratis opstartservice (instellen van het account, een op maat gemaakt ontwerp en import van de contactenlijst), uitstekende support van onze e-mail marketing expert.

Daarnaast kunnen wij je ook helpen met het creëren van content voor je e-mails. Goede content maakt het verschil tussen wel of niet de aandacht trekken en top-of-mind blijven. En wil je écht proactief aan een hechte relatie bouwen? Dan gaan we samen aan de slag met e-mail automations. Persoonlijk en doeltreffend. Mits je onderscheidend bent en de juiste snaar raakt natuurlijk! Laat dat maar aan ons over.

Hulp nodig?

Wat is jouw doel? En lukt het om je doel te bereiken of worstel je ermee? Een objectieve blik doet vaak wonderen. Het geeft je waardevolle inzichten en kan je handvatten te bieden. Je mag altijd onze hulp inschakelen. Heb je een breder online marketing vraagstuk? Vraag dan gratis en vrijblijvend onze online marketing check aan. Geen probleem! We helpen je graag.

Wacht! Stel jezelf - voordat je je handen uit de mouwen steekt - eerst de vraag: “Wat is mijn doel met e-mail marketing?”
Alexander IJbema
Eigenaar

Wij hebben er zin in. Jij ook?

Heb je een uitdaging, dan gaan we die samen aan. Want werk je met Pienter, dan werk je met mensen die gewoon jouw taal spreken. Allemaal vanuit hun eigen online specialisme en samen de sterkste. Benieuwd naar jullie pad van online succes?
Contact opnemen
  • Contact opnemen
    Contact opnemen
    Neem contact met ons op

    Vul onderstaand formulier in en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

    Contactformulier

    Om goed voorbereid te zijn, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Bel me terug
    Bel me terug
    Liever op een ander moment?

    Laat je nummer achter en dan bellen wij je terug.

    Bel me terug

    Om goed voorbereid te bellen, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Geen gehoor of even niet beschikbaar? Geen punt! Geef hier je e-mailadres op, zodat we je een begeleidende mail kunnen sturen wanneer we je niet te pakken krijgen.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Ik bel jullie
    Ik bel jullie
    Leuk! Laat wat van je horen.
  • Ik mail jullie
    Ik mail jullie
    Wij horen graag van je.

Meer blogs lezen?

Kwaakt het naar meer?

Leren, inspireren en verbinden. Helemaal ons ding! En die kennis delen we graag met jou. Ook pienter worden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je altijd op de hoogte van de nieuwste artikelen en blogs.

Aanmelden