Pienter logo
Jette Wever
8 juli 2024
3 min

Inspiratie: scoren met EK inhakers

Content
Social Media
Trends

De beste inhakers van het EK

Nederland is in de ban van het EK! Bedrijven willen hier natuurlijk maar al te graag op inspelen. Dat gebeurt met uitgebreide tv-reclames, acties en speciale producten, maar ook met inhakers op social media. Het is een mooie manier om je doelgroep met humor aan te spreken. Ze zijn niet altijd even geslaagd: de een is een inkoppertje en de ander juist wat ver gezocht. Wij hebben hier de grappigste en scherpste inhakers die ons opvielen tijdens het EK op een rij gezet.

 

Humor schept een band

Het is de meeste mensen niet ontgaan dat Memphis Depay dit EK een hoofdband om heeft. Toen hij er voor het eerst het veld mee opliep werd het meteen het gesprek van de dag. Deze bedrijven wisten daar wel raad mee. Zo geven TUI, Hema en Unox een eigen manier om zelf je eigen hoofdband te maken. De Efteling laat Langnek in stijl meedoen en Heineken was er vroeg bij met deze scherpe gelijkenis.

De leukste EK inhakers

Voor elke wedstrijd een nieuw grapje of één keer goed raak: elk bedrijf heeft zo zijn eigen strategie. Specsavers voorspelde veel commentaar op de scheidsrechters. Met vertalingen van hun bekende slogan in elke taal is iedereen gewapend om het zicht van de scheidsrechters in twijfel te trekken. EasyToys, Albert Heijn en Hema maakten deze berichten speciaal over een specifieke wedstrijd.

 

Europees kampioen inhaken

Wie is nu de winnaar? Dat blijft lastig te beoordelen. Het hangt natuurlijk volledig af van het doel en welke doelgroep is bereikt. Wat ook meetelt, is de timing. Als je al 20 grappen bent tegengekomen over een witte hoofdband, is het misschien al te laat om mee te doen. Bij elke wedstrijd van Nederland een inhaker plaatsen kan leuk zijn, maar het kan ook een beetje geforceerd overkomen. Verder hoeft niet elk bedrijf fanatiek in te haken. Het moet passen bij je stijl, je branche en je doelgroep. Vooral bedrijven die veel producten verkopen, zoals supermarkten, hebben het laaghangend fruit in handen.

Persoonlijk houd ik wel van een flauw grapje. Mijn oordeel? Hoe meer, hoe beter! Welke inhaker vond jij het best?

Ben jij geen content kampioen?

Neem contact met ons op! Ons content team kijkt graag met je mee.
Contact opnemen
  • Contact opnemen
    Contact opnemen
    Neem contact met ons op

    Vul onderstaand formulier in en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

    Contactformulier

    Om goed voorbereid te zijn, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Bel me terug
    Bel me terug
    Liever op een ander moment?

    Laat je nummer achter en dan bellen wij je terug.

    Bel me terug

    Om goed voorbereid te bellen, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Geen gehoor of even niet beschikbaar? Geen punt! Geef hier je e-mailadres op, zodat we je een begeleidende mail kunnen sturen wanneer we je niet te pakken krijgen.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Ik bel jullie
    Ik bel jullie
    Leuk! Laat wat van je horen.
  • Ik mail jullie
    Ik mail jullie
    Wij horen graag van je.

Meer blogs lezen?

Kwaakt het naar meer?

Leren, inspireren en verbinden. Helemaal ons ding! En die kennis delen we graag met jou. Ook pienter worden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je altijd op de hoogte van de nieuwste artikelen en blogs.

Aanmelden