Slim gebruik maken van hashtags
Hoe de algoritmes van social media als TikTok en Instagram precies werken, zullen we nooit weten. Wel weten we dat het beïnvloed wordt door welke accounts je volgt, wat voor berichten je bekijkt en leuk vindt en welke hashtags daarbij horen. Het algoritme is ontworpen om de content die je te zien krijgt, zo goed mogelijk te laten aansluiten bij je persoonlijke interesses. Gebruik daarom relevante hashtags die iets over je content zeggen, zodat je bij de juiste doelgroep zichtbaar wordt. Hierbij is relevantie belangrijker dan de populariteit van de hashtag. Als een hashtag heel veel wordt gebruikt, kan je bericht juist verdwijnen in een zee van andere berichten. Je hebt dus liever een hashtag die specifieker is, zodat je bericht ook nog eens beter past bij wat mensen zoeken.
Welke hashtags je moet gebruiken blijft heel erg afhankelijk van het onderwerp en branche. Als je meer uit je social media content wil halen, is het vaak de moeite waard om na te denken over een goede strategie. Houd vervolgens ook de resultaten en bereik van berichten in de gaten. Zo kom je er pas echt achter welke hashtags werken voor jou.