Pienter logo

Blijf boeien en binden

Een eerste klik is mooi, maar wat daarna komt, daar zit de pientere kracht. Want of je nu een klant, collega of volger voor je hebt, de echte waarde zit in de relatie die groeit! Boeien doe je met verhalen die binnenkomen. Binden met acties die blijven hangen. Zo wordt je merk niet alleen gezien, maar ook onthouden. Hoe je dat in de praktijk het beste kan doen? Je lees het hier!

Scrollen maar!

Leer in onze contentsessie hoe je jouw doelgroep boeit en bindt met scherpe en creatieve content.

Speel in op schermtijd

Tijd om jouw marketingstrategieën te laten bloeien! De zomer is een periode waarin het gedrag van mensen verandert: ze zijn meer buiten, op vakantie, en scrollen op andere momenten dan normaal. Toch blijft schermtijd een belangrijk onderdeel van het dagelijks leven. Maar hoe speel je daar slim op in? Tijd om je aanpak onder de loep te nemen.

Ga voor de ochtend en avond

In de zomer zijn mensen overdag vaker offline. Ochtend en avond zijn dan juist de momenten waarop ze hun telefoon pakken.

  • Plan social posts vroeg in de ochtend of na zonsondergang 
  • Stem je e-mailcampagnes af op deze nieuwe ‘schermpieken’ 

Experimenteer met advertentietiming voor betere resultaten

Mobiel boven alles

Zomertijd = mobiel gebruik. Of je doelgroep nu op een camping zit of aan het zwembad ligt: de smartphone is nooit ver weg.

  • Zorg dat je website razendsnel laadt op mobiel
  • Houd content kort, scanbaar en visueel aantrekkelijk
  • Zorg dat je content, advertenties en website geoptimaliseerd zijn voor mobiel.
Zet je hoofd in de zomerstand

De zomer roept gevoelens op van vrijheid, ontspanning en avontuur. Stem daar je campagnes op af.

  • Gebruik vakantie- en reismomenten in je storytelling
  • Haak in op seizoensevenementen zoals festivals of vakanties
  • Zet in op spontane aankopen met limited zomeractie
Ga voor luchtige formats

In de zomer willen mensen tot rust komen en opladen. Houd je content vermakelijk, positief en makkelijk te consumeren.

  • Kies voor korte video’s, quizjes of interactieve polls
  • Gebruik zomerse visuals met heldere CTA’s
  • Laat ruimte voor humor en creativiteit: het is tenslotte zomer
Wist je dat het aantal bekeken video’s op mobiel in de zomer met 20 tot 30% stijgt? Meer vrije tijd zorgt ervoor dat mensen vaker en langer online video’s kijken.
(Bron: Statista)
Zonnebril blijven boeien en binden

Hoe bereik je jouw doelgroep met video?

Zomer. Alles gaat wat rustiger, behalve de duim. Mensen blijven scrollen, maar vaak op andere momenten en met een andere instelling. Het perfecte moment om op te vallen met video. Door goed na te denken over je doelgroep, hun leeftijd, interesses en online gedrag, kun je videocontent creëren die écht raakt.

Platformen zoals TikTok worden al lang niet alleen maar gebruikt door Gen Z, net als dat Facebook niet alleen een platform is voor boomers. Gebruik data en doelgroepanalyses om te bepalen waar jouw publiek actief is. 

Meer weten? In de blog van Milou lees je alles over videocontent

Speciaal voor iedereen

De kracht van het Barnum-effect.

Hoe kan het toch dat jouw horoscoop altijd klopt en dat die gratis persoonlijkheidstest jou binnen 1 minuut helemaal door heeft? Daar zien we het Barnum-effect in actie. We herkennen onszelf snel in algemene uitspraken en hebben al snel het gevoel: dit gaat over mij. In marketing kun je dit principe goed inzetten. Niet direct een beeld bij? We hebben deze voorbeelden speciaal voor jou op een rijtje gezet.

“Populair bij klanten zoals jij”

Je zit op een webshop en daar is die: de selectie speciaal voor jou. Of nou ja… ook voor je buurvrouw, haar nichtje en die collega van sales. Een goed algoritme kiest natuurlijk de juiste producten uit, maar het voelt persoonlijker dan het eigenlijk is.

“Speciaal voor jou, [Naam]”

In email marketing hebben ze dit trucje al lang door. Jouw naam wordt automatisch ingeladen en dat geeft het gevoel dat de mail speciaal voor jou is. Je weet dat dezelfde mail naar honderden mensen wordt verstuurd, maar toch werkt het. 

Slogans die iedereen raken

“Think different.” “Just do it.” “Because you’re with it.” Goed uitgedachte slogans die persoonlijk voelen, maar breed genoeg zijn dat bijna iedereen zich hierin herkent.

Een goede vacaturetekst lijkt wel voor jou geschreven

“Jij bent die energieke teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken.” Een profiel waarin 80% van de werkende Nederlanders zich wel kan vinden. 

Wij hebben er zin in. Jij ook?

Heb je een uitdaging, dan gaan we die samen aan. Want werk je met Pienter, dan werk je met mensen die gewoon jouw taal spreken. Allemaal vanuit hun eigen online specialisme en samen de sterkste. Benieuwd naar jullie pad van online succes?
Contact opnemen
  • Contact opnemen
    Contact opnemen
    Neem contact met ons op

    Vul onderstaand formulier in en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

    Contactformulier

    Om goed voorbereid te zijn, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Bel me terug
    Bel me terug
    Liever op een ander moment?

    Laat je nummer achter en dan bellen wij je terug.

    Bel me terug

    Om goed voorbereid te bellen, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Geen gehoor of even niet beschikbaar? Geen punt! Geef hier je e-mailadres op, zodat we je een begeleidende mail kunnen sturen wanneer we je niet te pakken krijgen.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Ik bel jullie
    Ik bel jullie
    Leuk! Laat wat van je horen.
  • Ik mail jullie
    Ik mail jullie
    Wij horen graag van je.