Pienter logo
TCB viert 40 jaar met een frisse look

Nieuwe website, nieuwe huisstijl, nieuwe energie!

TCB, specialist in warmte en koude afleversets, bestaat 40 jaar en dat was het perfecte moment voor een frisse uitstraling. De oude huisstijl en website pasten niet meer bij de tijd en de waarden van TCB en vandaar dat wij samen aan de slag mochten! Geen standaard “beste in het vak”-praat, maar een website die duidelijk maakt waar ze voor staan: betrouwbare oplossingen, persoonlijke service en een hecht team dat altijd samenwerkt voor het beste resultaat. De nieuwe website moest niet alleen laten zien wat TCB doet, maar vooral ook uitstralen wie ze zijn: een partner die dichtbij hun klanten staat en kwaliteit levert met hun unieke producten.

Nieuwe website voor TCB in Assen

Van strategie naar structuur

We begonnen het traject met een uitgebreide websitesessie. Samen met verschillende werknemers van TCB werkten we user stories uit en brachten we in kaart wat absoluut niet mocht ontbreken. We wilden vooral duidelijk zijn: bezoekers moeten direct zien welke oplossingen TCB biedt. Op basis van deze inzichten maakten we een sitestructuur waarin de belangrijkste diensten goed zichtbaar zijn. Daarnaast interviewden we meerdere teamleden om de identiteit van TCB duidelijk naar voren te laten komen. 

Foto’s die spreken

We hebben ook speciaal nieuwe foto’s gemaakt voor de website, omdat we geloven dat de visuele identiteit van een bedrijf het verschil kan maken. Een goed beeld vertelt niet alleen wat een bedrijf doet, maar laat ook zien wie ze zijn. Voor TCB wilden we dit idee goed naar voren brengen in de content, door de kracht van hun team en de betrokkenheid bij klanten visueel te onderstrepen. De foto’s brengen de persoonlijke verhalen van het TCB-team tot leven, waardoor de website niet alleen informatief is, maar ook emotioneel aanspreekt. Zo zorgen we ervoor dat bezoekers meteen een gevoel krijgen bij wat TCB als partner te bieden heeft: betrouwbaarheid, kwaliteit en een hechte samenwerking met een leuk en ervaren team.

TCB voorkant - case Pienter - vrachtauto
Nieuwe website voor TCB in Assen
Nieuwe website voor TCB in Assen
TCB werknemers aan het werk
tcb case Pienter - vrachtwagen
TCB case foto 4
TCB teamfoto case Pienter
lolly gekleurd

Op naar de livegang

Met de nieuwe strategie als basis hebben we een moderne, gebruiksvriendelijke website voor TCB ontwikkeld, die perfect aansluit bij hun waarden. We zorgden voor een heldere navigatie en voegden functionele modules toe, zoals nieuws en productoverzichten. De website straalt de betrouwbare, persoonlijke service van TCB uit, en biedt bezoekers een overzicht van hun producten en oplossingen.

Daarnaast zorgden we ervoor dat alle oude URL’s via redirects naar de nieuwe website leiden. Dit zorgt ervoor dat bestaande bezoekers de nieuwe site gemakkelijk kunnen vinden en dat TCB zijn online vindbaarheid behoudt, zowel voor nieuwe als oude klanten.

Voor de livegang op 1 april creëerden we een ludieke actie: bezoekers werden eerst geconfronteerd met een spuug lelijke nepwebsite. Bij een klik werd de echte website onthuld, wat zorgde voor veel interactie en aandacht, vooral op LinkedIn.

Door naar fase 2

Nu de website live is, zitten we niet stil. We zijn alweer druk bezig met fase 2, waarin we de website verder optimaliseren. Denk aan extra verbeteringen in functionaliteit, betere prestaties en doorontwikkeling op basis van gebruikersdata. Daarnaast blijven we TCB ondersteunen met jaarlijks onderhoud en updates, zodat de website altijd snel, veilig en up-to-date blijft.

Met deze langdurige samenwerking zorgen we ervoor dat TCB niet alleen een frisse start heeft gemaakt met deze nieuwe huisstijl en website, maar ook klaar is voor de toekomst.

Benieuwd geworden naar de nieuwe website van TCB? Snappen we. Hier is ie! https://tcbbv.nl/

Contentmarketing trends 2023a

Werkzaamheden

Strategie
Website

Meer weten over deze case?

Bel Suzanne 0592 20 10 33 of mail suzanne@pienter.nl

Meer cases zien?