Wat zijn de mogelijkheden binnen het platform?
Als je de Threads-app opent, voelt het meteen als een déjà vu naar het platform X. Het lijkt bijna alsof ze tweelingen zijn, zowel qua uiterlijk als qua functies. Hier plaats je niet alleen tekstberichten, maar ook video’s, polls, foto’s en leuke gifjes. Om je eigen Threads-avontuur te starten, moet je een Instagram account hebben. Houd het simpel: dezelfde naam op beide platforms. En als je wil, kun je al je Instagram-volgers gewoon meeverhuizen naar Threads. Het blauwe vinkje op Instagram, als je die hebt, komt ook gewoon gezellig mee naar het nieuwe speelveld.
Als je Instagram en Threads naast elkaar zet, is er één ding waar bedrijven echt blij van worden: het toevoegen van linkjes aan je berichten. Op Instagram is dat nu best lastig met die ‘link in bio’. Niet echt handig, toch? Maar in vergelijking met X, is deze optie niet nieuw.
Pendelen met andere social apps
Een van de USP’s van Threads, is dat het bedrijf van plan is om de app te laten matchen met ActivityPub, het ‘open social networking protocol’. Simpel gezegd betekent dit dat Threads kan communiceren met andere apps die dit protocol gebruiken, denk aan WordPress en Mastodon.
Waar het platform opvalt, is dat Threads ‘interoperabel’ wordt. Wat dat betekent? Nou, je kunt info heen en weer sturen tussen de verschillende apps. Dus stel je voor, je stuurt iets van Threads naar Mastodon en krijgt notificaties van Mastodon in Threads. Je kunt dus actief zijn op de app, zonder dit fysiek ook echt te zijn.
(Bron: Instagram)
Wat zijn de advertentiemogelijkheden binnen Threads?
Op dit moment kun je nog geen advertenties droppen op Threads, maar marketeers staan te springen om dat te kunnen doen. Meta’s strategie is om eerst te groeien en een solide basis op het platform te bouwen. Pas daarna komen de advertenties in beeld.
Hoewel officiële advertenties nog niet opduiken, kun je wel al betaalde samenwerkingen starten met bijvoorbeeld influencers, die jouw product in het licht kunnen zetten. Best slim, toch? Maar wie weet, misschien kan je binnenkort jouw bedrijf wel op de Threads-kaart zetten.