Pienter logo
Shanique Gudden
27 mei 2025
4 min

Ook jouw doelgroep zit op TikTok!

Content
Social Media
Strategie

Je hoort het overal: “Je moet iets met TikTok.” Maar wat dan precies? Dansjes doen met je team? Meedoen met de gekste nieuwe trend? Dat past niet bij elk bedrijf. Met een slimme strategie kun je TikTok inzetten op een manier die bij je merk past. Hier zit namelijk een groeiende doelgroep te wachten op jouw virale video.

Hoe bereik je die doelgroep? Laat dat maar aan ons over. Bij ons kun je TikTok uitbesteden. Wij helpen je opvallen op het snelst groeiende social platform van dit moment.

Zit jouw doelgroep ook op TikTok?

Veel bedrijven denken dat hun doelgroep niet op TikTok te bereiken is, maar vaak zit dat toch anders. De doelgroepen op social media kanalen veranderen continu. Wat begint als populair platform onder jongeren, verschuift vaak richting een ouder publiek. Niet voor elk bedrijf is TikTok uitbesteden de juiste zet, maar er zit een bredere doelgroep dan veel mensen denken! TikTok groeit sterk onder jongeren en jongvolwassenen. Er is een groeiende doelgroep van gebruikers tussen de 30 en 40 jaar.

Voor organisaties is het belangrijk om mee te bewegen met de verschuivingen. Is het tijd om TikTok in te zetten voor jouw bedrijf? Wij helpen je aan een sterke contentstrategie. We zoeken uit welke kanalen het beste passen bij jouw doelgroep en ambities. Dat kan Tiktok zijn, maar ook Instagram, Facebook, Linkedin. 

Welke doelgroep zit nu op TikTok?

TikTok heeft in Nederland 4,3 miljoen gebruikers (bron: Newcom.nl). Daarmee is het een van de snelst groeiende platformen op dit moment. Het grootste deel van de gebruikers op TikTok is tussen de 12 en 27 jaar oud. Zijn andere doelgroepen hier dan niet te bereiken? Zeker wel! 34% is tussen de 28 en 43 jaar. Voor veel bedrijven genoeg reden om hun contentstrategie opnieuw onder de loep te nemen.

TikTok voor recruitment marketing

Zitten jouw klanten niet op TikTok? Denk dan ook eens aan potentiële medewerkers. Veel bedrijven zetten TikTok in om een kijkje achter de schermen te geven en zo nieuwe medewerkers te werven. Je kunt TikTok ook uitbesteden om je vacatures te vullen. Dat kan met organische virale video’s of met een sterke video die je als advertentie in TikTok inzet. Zelf niet zeker op welk kanaal je jouw nieuwe collega’s moet zoeken? Wij denken graag met je mee over een recruitment marketing strategie om de juiste mensen te vinden.

Hoe kun je TikTok inzetten voor je bedrijf

Ben je er inmiddels achter dat jouw doelgroep op TikTok te vinden is? Dan zijn er veel verschillende manieren om ze te bereiken. De video’s die je plaatst moeten passen bij je bedrijf, doelgroep en doelen. 

Wil je gebruik maken van het grote bereik van TikTok en je laten zien aan een brede doelgroep? Dan kun je inzetten op virale video’s voor veel naamsbekendheid. Zoek je een niche doelgroep? Dan kun je kiezen voor kennisdeling over een specifiek onderwerp. Op TikTok zijn er ook mogelijkheden voor advertenties: daarmee laat je jouw boodschap gecontroleerd zien aan een specifieke doelgroep.

TikTok uitbesteden

Kun je wat hulp gebruiken bij jouw TikTok inzet? Wij hebben alles in huis om jouw merk viraal te laten gaan met een doordachte contentstrategie. Afgestemd op jouw doelgroep, merk en doelen.

We starten graag met een contentsessie en vertalen die naar een concreet plan. We kunnen vervolgens (samen met jou) aan de slag om video’s op te nemen. We kunnen langskomen op locatie voor een filmdag om jouw content planning op een efficiënte manier te vullen.

Liever zelf aan de slag met filmen? Dan kunnen wij zorgen voor een sterke strategie, duidelijke planning, voldoende ideeën én een praktische training om zelf video’s te maken met je smartphone.

Klaar om viraal te gaan? Laat jouw TikTok strategie maar aan ons over

Klaar voor jouw route naar succes?
Contact opnemen
  • Contact opnemen
    Contact opnemen
    Neem contact met ons op

    Vul onderstaand formulier in en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

    Contactformulier

    Om goed voorbereid te zijn, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Bel me terug
    Bel me terug
    Liever op een ander moment?

    Laat je nummer achter en dan bellen wij je terug.

    Bel me terug

    Om goed voorbereid te bellen, helpt het als we alvast een korte beschrijving van je vraag hebben. Niet verplicht, maar wel handig om te weten.
    Geen gehoor of even niet beschikbaar? Geen punt! Geef hier je e-mailadres op, zodat we je een begeleidende mail kunnen sturen wanneer we je niet te pakken krijgen.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Ik bel jullie
    Ik bel jullie
    Leuk! Laat wat van je horen.
  • Ik mail jullie
    Ik mail jullie
    Wij horen graag van je.
bouwstenen pienter case

Meer blogs lezen?

Kwaakt het naar meer?

Leren, inspireren en verbinden. Helemaal ons ding! En die kennis delen we graag met jou. Ook pienter worden? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je altijd op de hoogte van de nieuwste artikelen en blogs.

Aanmelden