Ben je beheerder van een LinkedIn bedrijfspagina? En kan deze wel wat extra volgers gebruiken? Ga dan als goed voornemen gauw aan de slag met het vergroten van het bereik door jouw connecties uit te nodigen om jouw LinkedIn bedrijfspagina te volgen.
Terug van weggeweest
Afgelopen zomer werd de nieuwe functie uitgerold. Beheerders van bedrijfspagina’s zijn fanatiek aan de slag gegaan en nodigden al hun LinkedIn-connecties uit. Kort daarna heeft LinkedIn de vernieuwde functie tijdelijk stopgezet. In oktober kwam de functie weer terug. Helaas eerst alleen voor een selectie LinkedIn gebruikers.
Na een intensieve start, een korte tussenpauze en toegankelijkheid voor een selecte groep LinkedIn gebruikers, is de functie nu beschikbaar voor iedere bedrijfspagina-beheerder.
Uitnodigingen voor de bedrijfspagina versturen
Kende je de functie nog niet? Of ben je benieuwd hoe jij jouw connecties kan uitnodigen om jouw bedrijfspagina te volgen? Volg dan deze stappen.
- Ga naar jouw LinkedIn bedrijfspagina
- Rechtsbovenin, staat NIEUW Tools voor beheerders
- Ga dan naar Connecties uitnodigen NIEUW
- Selecteer de connecties die interesse zouden kunnen hebben in jouw bedrijfspagina
- Connecties uitnodigen
Relevantie is essentieel
Sommige beheerders van bedrijfspagina’s zijn erg fanatiek te werk gegaan en hebben honderden of zelfs duizenden mensen uitgenodigd. Dit lijkt fantastisch te zijn voor je bereik, maar helaas. LinkedIn is slimmer dan dat. Dat jouw bedrijfspagina veel volgers heeft, zegt niet dat jouw posts ook veel bereik hebben. Veel relevante volgers, die interesse hebben in jouw LinkedIn-posts, die zorgen wél voor meer bereik. Relevante volgers zullen namelijk veel eerder interactie vertonen met jouw berichten en zo bijdragen aan meer bereik via hun eigen netwerk.
Vergroot jouw bereik
Het achterliggende doel van meer volgers voor jouw bedrijfspagina, is meer bereik van jouw LinkedIn-posts. Om jou op weg te helpen naar meer bereik, geven wij je een aantal tips om jouw bereik op Linkedin te vergroten: gebruik relevante hashtags, tag andere Linkedin-gebruikers in je posts, plaats meerdere keren per week interessante berichten en deel nuttige hebbedingetjes. Jouw doelgroep heeft problemen die jij kunt oplossen. Deel mogelijke oplossingen zoals producten of diensten, maar ook door jouw expertise te etaleren. Maak hebbedingetjes die het delen waard zijn. Denk bijvoorbeeld aan handige tools zoals onze Pientere contentkalender of nuttige whitepapers waar potentiële klanten wat aan hebben.