Wat gaan we doen?
In een dagdeel laten we je kennismaken met Google Analytics 4. Voorkennis van Google Analytics is geen vereiste. Deze training is bedoeld voor marketeers, communicatiemedewerkers en andere vergelijkbare functies die inzichten uit de data van hun website willen halen.
In deze training leer je hoe je het meeste uit de standaardrapporten van Google Analytics kunt halen, hoe je zelf relevante rapporten bouwt die toepasselijk zijn voor jouw organisatie en hoe je vervolgens je data kunt analyseren.
In het kort:
- In circa 4 uur
- Basisprincipes GA4
- Zelf oefenen
- Ruimte voor eigen vragen
- Op maat gemaakt
Tijd om aan de slag te gaan
Vooraf maken we kennis met elkaar en bespreken we waar de behoeften liggen bij deze training. Zijn er specifieke onderdelen die extra aandacht verdienen? Dan zorgen we daar voor. In een dagdeel krijg je zo de belangrijkste informatie over Google Analytics 4.
Wat gaan we leren?
Met Google Analytics 4 kun je een heleboel. Zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Omdat je lang niet van alles gebruik van hoeft te maken, hebben wij de belangrijkste functionaliteiten die jij moet weten op een rij gezet. We staan stil bij de verschillen tussen Universal Analytics en Google Analytics 4, nemen je mee in hoe je het meeste uit de standaardrapporten kunt halen, welke instellingen belangrijk zijn en hoe je het beste analyses kunt uitvoeren. Heb je een e-commerce bedrijf? Dan staan we ook stil bij het juist gebruiken van utm-tags, zodat jij precies kunt zien waar het verkeer vandaan komt. Een must om je digitale campagnes goed te kunnen meten en optimaliseren!
Je gaat niet alleen maar luisteren, maar oefent tussendoor ook met opdrachten. Zo krijg je gelijk handigheid in GA4. Dit alles doen we in het account van jouw bedrijf, zodat je na de workshop met een mooie basis weer verder kunt. Zo gaan we Pienter te werk.