Wat gaan we doen?
In een dagdeel nemen we je mee in de basis van Google Analytics 4. Het gaat hier om een basistraining, dus vooraf kennis van Google Analytics 4 is niet nodig. Wij zorgen dat je die kennis krijgt. Deze training is vooral gericht op marketeers of vergelijkbare functies, aangezien zij de personen zijn die hier in de toekomst mee gaan werken. In deze training leer je hoe je het meeste uit de standaardrapporten van Google Analytics kunt halen, hoe je zelf relevante rapporten bouwt die toepasselijk zijn voor jouw organisatie en hoe je vervolgens je data kunt analyseren. Ben jij er klaar voor?
In het kort:
- In circa 4 uur
- Basisprincipes GA4
- Zelf oefenen
- Ruimte voor eigen vragen
- Op maat gemaakt
Tijd om aan de slag te gaan
Eerst maken we even kennis met elkaar. Daarna bespreken we nog even kort waar de behoeften liggen bij deze training. Zijn er specifieke onderdelen die extra aandacht verdienen? Dan doen we dat. We zorgen ervoor dat je in een dagdeel de belangrijkste informatie over Google Analytics 4 krijgt.
Wat gaan we leren?
Met Google Analytics 4 kun je een heleboel. Zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Omdat je lang niet van alles gebruik van hoeft te maken, hebben wij de belangrijkste functionaliteiten die jij moet weten op een rij gezet. We staan stil bij de verschillen tussen Universal Analytics en Google Analytics 4, nemen je mee in hoe je het meeste uit de standaardrapporten kunt halen, welke instellingen belangrijk zijn en hoe je het beste analyses kunt uitvoeren. Hen je een e-commerce bedrijf? Dan staan we ook stil bij het juist gebruiken van UTM-tags, zodat jij precies kunt zien waar het verkeer vandaan komt. Een must om je digitale campagnes goed te kunnen meten en optimaliseren!
Je gaat niet alleen maar luisteren, maar oefent tussendoor ook met enkele opdrachten. Zo krijg je gelijk een handigheid in GA4. Dit alles doen we in het account van jouw bedrijf, zodat je na de workshop met een mooie basis weer verder kunt. Zo gaan we Pienter te werk.