1. Doelen bepalen
Voordat je content gaat creëren, is het belangrijk te weten wat je doelen zijn. Wil je bijvoorbeeld naamsbekendheid vergroten, je imago versterken of meer conversies realiseren? Met een doel alleen kom je er nog niet, je moet ook weten waarom je dit doel wil behalen. Wat doet dit voor jouw bedrijf?
2. Doelgroep in kaart brengen
De doelen zijn in zicht, maar wie helpt je om je doelen te bereiken? Dat is je doelgroep. Belangrijk dat je dus met je content de juiste mensen bereikt. Wie zijn ze, waar komen ze vandaan en wat zijn hun behoeften? Voor elke doelgroep maken we een persona om erachter te komen wat deze groep beweegt. Door elke doelgroep een gezicht te geven weet je nóg beter waar je je pijlen op moet richten. Wij helpen je op weg door de juiste vragen te stellen.
3. Content creëren
Elk social media platform vraagt om een eigen aanpak. Daarom kun je niet al je content copy-paste op elk kanaal plaatsen. Denk vanuit je bezoeker en maak de boodschap persoonlijk om waardevolle content te creëren. We geven je nog meer handige tips om je content naar een hoger niveau te tillen. Wist je bijvoorbeeld dat terugkomende formats ervoor zorgen dat je content herkenbaar is en de kwaliteit wordt gewaarborgd? Met deze tips in het achterhoofd gaan we aan de slag om zelf social media content te bedenken. Tot slot hebben we het over het belang van content plannen. Want zonder planning heb je geen succes!