Zoekmachines zijn nog steeds een van de grootste en belangrijkste bronnen van bezoek op je website. Niet vindbaar zijn is daarom geen optie. Hiervoor moet de inhoud van je website leesbaar en aantrekkelijk zijn voor je doelgroep, maar ook voor zoekmachines.
Goed zichtbaar zijn op het moment dat jouw organisatie en producten of diensten gezocht worden, dat is wat je wil. Zo vergroot je de naamsbekendheid, genereer je meer leads en behaal je meer omzet. Wij zorgen er met zoekmachine optimalisatie (SEO) voor dat je website vindbaar is zodat jij je kunt focussen op het verkopen van je product of dienst.
Gevonden en gezien worden. Je komt niet meer zomaar bovenaan in Google. Maar wij vinden altijd wel manieren om je online zichtbaarheid te verbeteren. Onze SEO-specialisten zijn een kei in onderzoek, beschikken over de technische kennis en schrijven sterke teksten voor bezoekers én zoekmachines. We weten hoe je doelgroep denkt. De markt doorgeakkerd, jouw concurrenten al gespot. Zo gaan we met een doordacht plan aan de slag met zoekmachine optimalisatie.
Goede zoekmachine optimalisatie start bij een stevige technische basis. Wij helpen zoekmachines om websites te bereiken, te crawlen, te begrijpen én te indexeren. Met onze uitgebreide technische audit ontsnapt er geen detail aan onze aandacht. Waar nodig sturen we bij. Leren, reflecteren en vooral verbeteren. Dat is waar het om draait. Geen item blijft onbesproken; doorpakken die hap!
Heb je je website al strak geordend? Dan kun je buiten de kaders gaan kijken. Er kan nog zoveel verbeterd worden voor goede vindbaarheid. We hebben onze contacten voor relevante netwerken die jouw online autoriteit kunnen versterken. Zo ben je zichtbaar op alle kanalen. En daar gaan we voor, toch?
De uitgebreide SEO audit vormt de basis van onze aanpak. We doorlopen de hele website van A tot Z en beoordelen deze op zo’n honderd criteria. Dit hebben we opgedeeld in vijf belangrijke onderdelen: Techniek, On-page en Off-page, User Experience (UX) en een concurrentieanalyse.
We kijken dus niet alleen naar de technische prestaties; het gaat om een combinatie van content kwaliteit, externe factoren en hoe bezoekers de site ervaren. Dit alles leidt tot een rapport vol inzichten en een lijst met prioriteiten om mee aan de slag te gaan.
Wij stemmen onze SEO-werkzaamheden af aan de hand van onze rol. We kunnen een adviserende rol op ons nemen en begeleiding bieden. Geen tijd om zelf de SEO-werkzaamheden op te pakken? Geen probleem! Wij steken ook graag onze handen uit de mouwen.
Met een duidelijk doel voor ogen en een zorgvuldig uitgestippeld plan, richten we onze energie en middelen op de prioriteiten. Technische zaken op orde maken, teksten schrijven of zoekwoordanalyses uitvoeren. Of het nu gaat om advies of directe implementatie, onze aanpak is gericht op het behalen van de vooraf vastgestelde doelen.
Wij houden de resultaten in de gaten en rapporteren deze periodiek. We houden de lijntjes kort en kunnen daardoor continu bijsturen.
In deze rapportages houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Je krijgt van ons een op maat gemaakt Looker Studio rapport met de nodige toelichting en uitleg. Wat zijn de posities op je belangrijkste zoektermen? Wat doet iemand op je website? Waar komen de bezoekers vandaan? Op basis van onder andere deze gegevens kijken wij samen waar de kansen liggen. Zo zijn we altijd met de goede dingen bezig.