Het belang van interactie
Verschillende social media kanalen weren links steeds vaker in het algoritme. Zo zagen we het afgelopen jaar steeds vaker de link geplaatst in de comments of elders. Het belang van de zogenoemde ‘zero-click-content’ komt steeds meer naar voren. Wat betekent dit voor je content? Het doel van de posts verschuift. De social media berichten moeten op zichzelf staan en inhoud van waarde hebben. Alleen op die manier krijg je de kans om je merk te laden en naamsbekendheid te vergroten.
Niet alleen voor je organische content is interactie belangrijk. Ook bij het adverteren gaat interactie een grote rol spelen. Targetten op persoonlijke voorkeuren en profielen wordt steeds lastiger. Een manier om doelgericht te adverteren is het retargeten op basis van interactie. Het publiek wat eerder gereageerd heeft op jouw content opnieuw benaderen met advertenties kan een waardevolle ontwikkeling zijn in je advertentiestrategie. Met andere woorden: interactie wordt weer belangrijker dan ooit. Voor je contentdoelen, de inhoud en in het verlengde van je advertentiestrategie.
Ook in 2023 gaan we weer heel veel veranderingen meemaken. Contentmarketing staat nooit stil. Tijd om met je contentmarketeer(s) om tafel te gaan zitten. Samen brainstormen en nieuwe ideeën bedenken. Start met een sterke contentstrategie. Het einddoel in het vizier. Tijd voor de route ernaartoe. En daarna? Samen de juiste elementen inzetten.