App campagnes in Google Ads
Google Ads is voor veel bedrijven een goede keuze als het gaat om app promotie. Het grootste voordeel hiervan is dat er veel verschillende advertentiemogelijkheden zijn. Je kunt er namelijk zowel iOS als Android apps mee promoten. Verder kun je je voordeel doen met de vele verschillende plaatsingen die er in Google Ads mogelijk zijn, waardoor mensen op veel verschillende plekken je advertenties kunnen zien. De belangrijkste plaatsingen lichten we hier verder toe.
Google Zoeken
Via Google Ads wordt een app advertentie laten zien op het moment dat mensen via Google zoeken op een relevante term. Hierbij gebruikt Google een slim algoritme om zoekacties te koppelen aan eventueel interesse in de app. Hier wordt niet alleen rekening gehouden met het zoekwoord wat mensen intypen, maar ook met andere signalen dat deze persoon interesse kan hebben in jouw app.
Google Display
Het Google Display netwerk is een verzameling van apps en websites waar advertenties weergegeven kunnen worden. Zo kunnen mensen, die binnen jouw doelgroep vallen, een advertentie van jouw app op veel verschillende plekken op het internet tegenkomen.
Google Play
Google Play is een belangrijke plek om Android gebruikers jouw app te laten ontdekken. Voor Apple gebruikers onder ons: dat is de App Store van Google. Hier kan een app advertentie getoond worden aan mensen die aan het browsen zijn of een relevant term intypen bij het zoeken naar apps.