Wil jij meer bereik op social media? Online beter gevonden worden? En je onderscheiden van de concurrentie? Begin dan met zakelijk vloggen!
Vloggen, euh dat is toch voor influencers en jongeren?
Vloggen is bekend geworden door jongeren en influencers. Dat betekent niet dat een vlog alleen door hen gebruikt mag worden. Zakelijk vloggen is net even een wat andere insteek en een perfect middel om jouw bedrijf persoonlijk op de kaart te zetten. En goed nieuws: bijna niemand van jouw concurrenten gebruikt het, dus hier is de kans om je te onderscheiden van de rest!
Wat levert zakelijk vloggen dan op?
Dat jij jouw bedrijf letterlijk in beeld brengt is niet verassend. Maar wat levert een zakelijke vlog jouw bedrijf dan precies op?
1. Meer interactie met jouw social media posts
Video is dé social media content die vraagt om interactie. Mensen kijken er langer naar, zijn eerder geneigd te reageren en daarom gaan de interacties van jouw social media kanaal omhoog.
2. Beter vindbaar in YouTube en Google
Denk goed na over wat jouw doelgroep zich bezighoudt en maak content over deze onderwerpen. Zo ben jij beter zichtbaar in YouTube én Google wanneer zij een oplossing zoeken voor hun probleem.
3. Standing out in the crowd
Er lijkt altijd een hoge drempel te zijn om video’s te maken. Dat biedt ruimte om je te onderscheiden van de rest, want er zijn maar weinig bedrijven die zakelijk vloggen al inzetten. Pak die kans en zet jouw bedrijf in de schijnwerpers!
4. Geef jouw bedrijf een persoonlijk gezicht
Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Door zakelijk te vloggen geef jij jouw bedrijf een gezicht en verlaag je de drempel om zaken met jou te doen. Mensen willen je zien!
Grootste misverstanden over zakelijk vloggen
De drempel tot het maken van een zakelijke vlog is vaak onnodig hoog. Er wordt gedacht dat je dure middelen nodig hebt om een leuke vlog te maken. Goed nieuws: met een goede telefoon en een laptop (of desktop) kan jij ook beginnen met zakelijk vloggen.
Klaar met jouw zakelijke vlog? Promoten maar!
Na het maken van jouw vlog moet je ervoor zorgen dat deze nog gevonden wordt. Verspreid jouw video op de juiste manier via alle social media kanalen, plaats de video op YouTube en jouw website. Schrijf er een leuk bericht bij die vraagt om interactie. Want interactie leidt tot meer bereik!